Reign in Hell - preview


V dobu tu jej pýcha z nebe vyhnala

s celou rotou pozdvižených andělů,

s jejichž pomocí se nad svá knížata

prahl vznésti, mínil, že Bohu samému

by se vzepřít směl, a z vzdorné hrdosti

proti stolici a vládě nejvyšší

vojnu, smělou vojnu strhl na nebi;

marným usilováním!

John Milton, Ztracený ráj


Reign in Hell je taková milá jednohubka na odpoledne napsaná studiem Snarling Badger (Adam Loper - Tabletop Minions a Vince Venturella - Warhammer Weekly). Budete k němu potřebovat maximálně dvanáct figurek reprezentující démony, tucet kostek k6 a k12 a samozřejmě stůl o velikosti 22x30 palců s pár terény. S terény to není třeba přehánět, protože ve hře neexistuje střelba, tedy nemusíme blokovat Line of Sight. Takže terén fakt potřebujeme k budování scény a příběhu.

Vláda nad peklem je malá skirmishovka, kde proti sobě stojí družiny pekelné šlechty tvořené samotným knížetem, či kněžnou, jejich oddaným zástupcem a pak bandou menších démonů. Prostě bojujete v pekelně krvavé bitce. Hra je v tom až minimalistická a přes malý úvod neřešíte fakt nic jiného než jaké peklo připravíte svému nepříteli v ďábelské řeži.

Hra má nelineární aktivaci, hodíte tolika d12 kolik máte modelů, kostky přiřadíte modelům podle výsledku hodu, tak jak je chcete aktivovat. V případě schody se rozhodíte. Když aktivujete model, kostku dáte do rezervy. Pokud vám umře model, odeberete jednu aktivní kostku, což znamená, že musíte mít naplánováno v jakém pořadí chcete aktivovat a pak přemýšlet nad tím, který model nemusíte aktivovat.


Každý démon má trošinku jinou sadu dovedností, žádný ale nemůže střílet, ďáblové si to všechno správně po pekelnicku vyříkávají z rohů do rohů. Boj je infernální, zatímco zasahujete na 2+ až 4+, bráníte se jen na 6+. Démoni mají nějaká ta zranění a když jim jich způsobíte dost, tak umírají, ale pozor, ďáblové umí manipulovat s pekelnickými dušemi, kterými si pak umí v boji i po hře pomáhat. Prostě platíte dušemi.

Samotných ďábelských válečníků má kníže v doprovodu až deset, za cca 20 bodů jednoho. Vybíráte ze dvanácti druhů démonů, lišící se jen v kombinací základních statistik - Pohyb, Boj a Životy – a speciální abilitou. Jelikož hra je agnostická k figurkám, a pokud chcete tak i prostředí, můžete jednotky vydávat nejen za démony, ale i za bytosti z jiných sfér - ďábly, yugolothy, stíny, elementály, bytosti ze sféry negativní energie, džiny a efríty a tomu si přizpůsobit terén a třeba i „názvy“ jednotlivých kategorií pekelníků a jejich dovedností.

Například ve zkušební hře budu hrát svého knížete jako stinomága, bytost jménem Tentacle Beast si interně přejmenuji na Shadowbeast, a jeho ability Grappling Arms na Grappling Shadows. Samotnou pekelnou nobilitu dělíte podle filozofií, ta vám dám přistup ke speciálním abilitám podporující koncept družiny a určí jakého oddaného služebníka budete mít. Kromě toho si svého velitele upravíte jen minimálně.

Samozřejmostí je kampaňový systém, kdy vaši přeživší démoni i nobilita rostou s každou odbojovanou bitvou a v knize najdeme i pravidla pro terén a řadu scénářů. Kromě toho je za „zaplať co chceš“ k dispozici kooperativní systém a Player vs Environment systém.

Jak říkám, je to chuťovka, žádný hluboký myšlenky, granulární mechaniky, nebo podrobný armybuild. Je to typ hry „chytni a hraj“ a „pivo a preclík“. Tak uvidíme jak se bude hrát.

Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky