Dalcorův wargamingový rok 2022

Rok 2022 se u mě odehrával od zmaru po obrovskou radost a štěstí. Plány byly velké, nabarvit přes stovku figurek, dokončit alespoň 12 plastikových modelů a odehrát kampaň v okolí města Polock při fatálním Napoleonově tažení do Ruska.

Armáda na OPR: Grimdark Future. Alpha Legion.

Když život dožene hraní

24.2. 2022 jsem vzbudil manželku se slovy, že už to začalo. Ničím nevyprovokovaná, zločinná a tragická válka, kterou spustil jeden mocichtivý senilní dědek, se kterou se do Evropy vrátil teror a genocida v měřítku, které si spojujeme jen s druhou světovou válkou mi hodila vidle do nálady si hrát s vojáčky. A už vůbec se mi nechce stavět, hrát a vůbec pracovat na carské armádě válek 6. koalice. Je to trochu pokrytecké, ale když voláte kolegyni do Oděsy a Kyjeva, zda je v pořádku, nebo hovoříte s obchodními partnery, tak si tak berete tu válku osobněji. Stejně jako když vás ruský přítel začne přesvědčovat, že civilní čtvrti Charkovu si Ukrajinci kazetovou municí bombardují sami, že to říkají v jejich televizi.

Na druhou stranu v říjnu nám do života zcela nečekaně vstoupil malý uragán jménem JD, který odsunul vše ostatní na druhou kolej. Ještě stále se vznáším na obláčku a o to méně času mi zbývalo na hraní a malování.

Takže mě překvapuje, že jsem to v malování vytáhl až na 85 figurek a pár terénů. Na letadýlka a tanky nezbyl prostor.

Nejlepší hra co jsem měl roku 2022. Thud&Blunder: Aarklash. Gryfové z Akkylanie versus Scorpioni z Dirzu

Rok 2022

Ani jsem wargamingové modely nenakupoval, spíše jsem se soustředil na plastikové modely, barvy a pravidla, přesto se ke mně zatoulalo pár figurek od Rackhamu (stále sháním AT-43 starter) a eldaří armáda na 40K, se kterou mám ale zcela non-40K plány. Z pravidel jsem si pořídil Lion Rampant 2nd Edition, a Xenos Rampant, který nás opravdu nadchnul. Má sice drobné mušky, ale naprosto vyhovuje.

Co se týče hraní, soustředili jsme se na Fantasy, kde jsme odehráli pár „Dragonlance“ her podle Dragon Rampant, Warlords of Erehwon a Age of Fantasy (OPR). Do 40K jsme se vrátili s jinou One Page Rules (OPR) hrou, a to Grimdark Future a Grimdark Future: Firefight. Vyzkoušel jsem i aktuální edici 40K a to fakt ne, to je fakt hrozný. Hlavně, a to byl můj letošní vrchol, jsme s Paolem Mancinim zahráli Thud & Blunder s modely Rackhamu na Aarklashi, světě, kde se odehrávají hry Hybrid, Confrontation, Cadwallon a Ragnarok. A taky jsme hráli X-Wing. A Starfighters od Wiley Games, ale to bylo tak strašný, že bych na to rád zapomněl. Trochu se mi také znechutilo Burrows and Badgers, ale ne tak, abych to úplně přestal hrát.

Na množství odehraných her ale dominuje Muskets and Tomahawks. Na začátku roku jsme stihli i Napoleoniku, abychom přesedlali na sedmiletou válku v Nové Francii. Nejhlavnějším soupeřem byl David Návara, autor skvělých historických románů o hraběti Wavesburym.

Francouzská pěchota přepadla britský konvoj pochodující k Fort Carillon. Muskets and Tomahawks


Rok 2023

No a co chystám na rok 2023? Už jsem zmiňoval Schwimmwagen SS-PzAA1 z Ardén, dokončení King Tigeru SS-sPzAbt 501 také z Ardén, rozdělanou mám také ukrajinskou samohybnou houfnici 2s19 Msta. Rád bych také dokončil F-8E Crusader, poslední pistolník z NAMu. Pak v 1/144 MiG-15 UTi, 2x Spitfire Mk.IX a P-51D Mustang. Ruskou fregatu v 1/700 od Warlordu, v 1/56 Stug IIIG od Rubiconu a 2 Games Workshop Wyverny pro bráchu. Rád bych taky udělal 2x Fokker Dr. 1 v 1/72. A snad vyjde čas aspoň na jednoho až dva Focke Wulfy v 1/72.

Co se týče Figurek tak nabarvit Druny a Gryffy od Rackhamu. Nabarvit aspoň jedno ruské dělo a jeden prapor na Napoleoniku, 8 voltižerů pro Italskou napoleoniku, francouzskou milici a ještě jednu řadovku na FIW, 10 Alfa Legionářů a pár calistriánských kultistů. A pak se uvidí. Aspoň 50 wargamingových modelů a 6 plastikových modelů by mi bohatě stačilo…

A nakupovat? Když budu mít nějaké volné peníze, tak bych rád francouzské dělo na FIW od Black Hussar, když se naskytne možnost dokoupit Gryffy od Rackhamu a rád bych začal sbírat fantastické modely od Claymore Casting, v čele s Janem Lucemburským.

Co se týče blogu, tak bych rád udělal revizi tagů, doplnil všude autora. Chybí celá řada článků o ruské napoleonské armádě a slíbil jsem články o malování letadýlek na WW2. V neposlední řadě doplnit chybějící recenze. A přibude pár článků historických. Pravděpodobně bych se rád vrátil k činnosti SG Knittel v Ardenské ofenzívě. Podíval bych se na Wild Weasel a na činnost JG-5 za polárním kruhem, a to vždy tak aby to bylo směrované i pro wargamery.  


autor: Dalcor

 

Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky