První náhled na Starfighters!
A máte ta tři letadla doma, jako já? Pak přivítejte StarFighters!
Wiley Games jsou vydavatelé celé série her postavené na jádru systému Fistful of Lead. Jedná se o malou skirmišovou hru s karetní aktivací, genericky jednoduchým armybuildem a jednoduchým matematickým modelem. Herní design jako by přímo definoval žánr beer and pretzel (pivo a další pivo) her. Rychlé, za odpoledne jich zvládnete i víc, intuitivní, zábavné, určené k posunování vojáčků a pew pew!
Starfighters! jsou připravené pro bitvy vesmírných stíhaček. A co si budeme nalhávat hodně inspirované X-Wingem. Bez toho aby se vymýšlela nesmrtelna komba, spamoval "foukas" a bez všeho toho co ze hry, ve které létáte s imperiálním interceptorem, udělalo deckbuildingovou nudu.
Zpátky do kokpitů, karetní aktivace funguje na principu přebíjení. Hraje se s whistovými kartami (můžete si koupit speciální od WileyGames, a nebo sehnat některé se Star Wars merchem, nebo jakékoliv jiné), které nalížete na ruku, a poté vynášíte. Iniciativu má ten kdo má vyšší kartu prioritní barvy. Některé karty dávají speciální vlastnosti, jako je oprava, nebo bonusy. Žolík je jakákoliv karta.
Lodě mají v aktivaci dvě akce, přičemž minimálně jedna musí být pohyb. Lodi se otáčejí během pohybu o 45°, nebo 90°. Ale zároveň můžete brejkovat slovy našich hrdinů ze Západní fronty, což je pohyb, ve kterém se snažíte vyhnout palbě. Samozřejmě musíte dávat pozor na asteroidy a trosky, ale také se nemusíte bát vyletět z mapy, vesmír není konečný velikostí battlemapy.
Narozdíl od Xwingu lodě do sebe nenaráží ale když se dostanou na blízko k sobě, dochází k dogfightu, což je drobná, ale milá minihra. Piloti se snaží vymanévrovat nepřítele jak Biggles fokkery. Oproti normální střelbě se jedna o vzájemné ověření pilotních dovedností. A pro jednoho nedopadne dobře.
Ze zmiňované střelby, která jinak funguje na dostřel zbraní bych vypíchnul především PSŘS. Tedy protistarfighterové řízené střely, které tu opravdu letí a navádí se na cíl. Jinak máme velké spousty různých paprskových, nebo balistických zbraní, torpéda i bomby.
Lodě a piloti dostávají zásahy nebo shock, pokud dostane dostatečné množství zásahů, nebo shocku tak loď opouští bojiště, jako trosky, nebo po odpoutání z boje. Zásahy kumulativně zvyšují možnost vyřazení lodě a zhoršují schopnosti pilota a lodě. Nicméně zásahy můžete také ničit systémy lodě.
Lodě se staví na určitý počet bodů, skládá se z typu konstrukce, zbraní a systémů. Piloti pak mohou dostávat speciální pozitivní, ale i negativní dovednosti. Nicméně pár lodí je již předpřipravených, jako třeba Imperial Fighter, Type X, nebo MF Armed Fighter.
V pravidlech najdeme kampaňový systém, velké lodě jako jsou korvety typu Nájezdník, ale také možnost jak z bojů stíhaček udělat boje flotil, tedy Armadu...
Pravidla neřeší měřítko ani stojánky, jen je důležité definovat levobok, pravobok, příď a záď lodi. Samozřejmě nikdo neříká, že se musíte inspirovat v předaleké galaxii v časech dávno minulých. Vesmírné lodě Battletechu, Warhammeru, Wing Commanderu, BSG, draci, cokoliv. Hra je agnostická i vůči prostředí do, kterého hru zasadíte
Hra by šla podle mě jednoduše předělat na WW2/Modern air combat. Lehce upravit zbraně, ale hlavně upravit povinnost dopředného pohybu.
Už se těším, až hru vyzkoušíme.
Komentáře
Okomentovat