První hraní Kill Team 2018
Asi po deseti letech jsem si šel zahrát 40K (Kill Team) a dokonce jsem si koupil nové modely. To první mě ani tak nevadí, to druhé byla blbost. Přestože 40K a obecně GW nemám rád, tak jsem se snažil ke hře přistoupit s otevřenou myslí a ne s předsudky, což je ale těžké. Jako nehráč 40K k mě vanilka nezajímá, poměřuji to jako jakoukoliv hru, kterou bych si kvůli kamarádům, co jsou milovníci GW věcí, zahrál. Čekal jsem příjemné překvapení, jaké pro mě byl Age of Sigmar, ale hned na začátek musím říct, že to nefungovalo. Nicméně po dvou hrách nemohu dělat nějakou hloubkovou analýzu, tak jen pár slov k tomu jak se to hrálo.
Jednoduše řečeno, je to rychlá hra, má to ten správně bolterporn feeling a jsou to jatka. Orkové řítící se s pěnou u huby a velkými švácomlaty ruinama, zatímco pár mariňáků zkouší tu hordu zastavit. Má to ten cinematickej efekt intra na Dawn of War 1, nebo nověji Astartes animace. Hraje to na správnou strunu. Jenže základní problém je, že samotná pravidla mi v tom prožitku překážejí.

Jak správně brácha vypíchnul, celkově to není špatné, ale ty věci co mě vadí, mě vadí příliš. Začal bych pravidlem Overwatch, kde mi vadí jak nekonsistence reakcí, tak logika overwatche, která nedává smysl nejen sama osobě, ale ani na titěrném LOS blok heavy stolu. V kontextu mikrobojiště s krátkým rozestupem mezi bojujícícmi a pohybem cca 7 palců za kolo (ale také mnohem více) je opravdu problém s místem a rychlostí doteku. Což jen umocňuje IGOUGO movement fáze.
Profil jednoho modelu se všemi speciálními pravidly je na jednu A4 stranu (Eliminator Sniper Specialist – základní statblok, 6 profilů střelby, 3 pravidla postavy, jeden skill, jedna speciální taktika, 2 pravidla vybavení - Ability: And They Shall Know No Fear, Concealed Position, Transhuman Physiology, Model: Eliminator, Wargear: Bolt sniper rifle, Camo Cloak, Weapon: Bolt pistol, Bolt sniper rifle - Executioner round, Bolt sniper rifle - Hyperfrag round, Bolt sniper rifle - Mortis round, Frag grenade, Krak grenade). Chápu, že jsou to normální 40K profily převedené na each man for himself, ale je to opravdu nutné? Samozřejmě profily jsou disbalancované, byl jsem naivní, když jsem čekal opak?
A těch hodů kostkou.
![]() |
Alpha Legion Kill Team in Action |
I morálka je zvláštní, čím více máte modelů, tím horší mají staty, tím více padají a tím menší má zbytek modelů šanci ustát hody na morálku.
Resumé? Nezkoušeli jsme kampaň,
nehráli netlisty nebo power listy a nemáme naštudované frakce a subfrakce. Nechci
tak dělat nějaké hluboké závěry. Nemám se hrou ani velkým bratříčkem
zkušenosti. Za mě se příliš klade důkaz na výhodu toho jít první – iniciativa
ti umožňuje chargelockovat oponenta s výhodou prvního útoku. Střelba ti
umožňuje zbavit se modelů s aktivovanou taktikou. Taktiky až příliš
rozbíjejí flow hry a vlastně působí rušivě. Důležitá je movement fáze, prioritizace
cílů a aktivace taktik ve správný čas. Nicméně i tak je to především o
kostkách. Kolikrát je opravdu úplně jedno co uděláš a jde jen o kostky. Hodíš /
nehodíš -> konec hry. Navíc z obou her jsem obě ukončil předčasně,
protože, už nebylo jak bych nepřítele porazil.
Řekl bych, že pro hráče co má rád, nebo hraje
40K hry je to kvalitní volba. Neřeknu, že bych si to už nikdy nezahrál, ale
nebude to hra, co bych šel hrát sám od sebe. A to i v rámci 40k malých
skirmishů.
Komentáře
Okomentovat