Co víme o Men of Bronze


Men of Bronze by měly vyjít v dubnu, což se hodí, protože v březnu se naopak očekává výrazně menší Mortal Gods od War Banner, čili budete mít na co využít přebytečné modely. A navíc mám narozeniny.

Eric Farrington má blog se jmeném Blood and Spectacles, kde je k nahlédnutí pár informací. Původně si hru vyvíjel sám, ale pak došlo k domluvě s Ospreyem, proto byla po krátkou dobu pravidla dostupná na Wargames Vaultu Autor má hodně rád hry Dana Merseyho a inspiraci v systémech najdeme, ať už v Rampantech, tak v Dux Bellorum.

Mělo by se jednat o Large Skirmish z doby bronzové, především pak z Peloponéských válek. Hráč by  měl ovládat 3 a více jednotky o cca 10 vojácích. Standard je kolem pěti jednotek. Stejně jako u většiny Osprey Blue her je měřítko a bejzování podružné, ale hra byla testována na 28mm modelech samostatně bejzovaných na 25mm kulatých bejskách…a nejen na nich. Můžete mít jak jednotlivé bejsky, tak placičky, důležitý je systém rozpoznávání kdy je jednotka jako falanga, a kdy je otevřená. Samozřejmě ne všichni mohou falangu formovat.  Nicméně protihráči by měli mít obejzováno stejně, nebo si před hrou nastavit nějaký úzus, protože vzdálenosti se měří podle šířky bejsky. Víceméně je ale jedno kolik mužů je na bejsce – placička musí být definovaná a musí na ní být jasně určen velitel. A to musíte mít pokud možno stejné. Pokud to tedy chápu dobře, buď používáte placičky, nebo násobky velikostí jednotlivých samostatných bejsek. Inspirace Dux Bellorum.  

Stejně jako v Chosen Man definuješ vzdálenosti a dohled od velitele jednotky. Historicky se velitel jednotky nacházel na pravé straně falangy ale pro potřeby pravidel je určeno, že rozhodný bod, bude uprostřed první řady. Nicméně, nic nebrání tomu, aby se posunu historicky věrně.

Armylisty by měli zahrnovat jednotlivé řecké městské státy, včele se Spartou a Aténami, makedonce, peršany a horské kmeny. Jednotky ale budou abstraktnějšího rázu jako v Rampantech – hoplíti, skirmišeři, pravidelné nehoplítské jednotky, bojové vozy, jízda a nějaký ten obléhací stroj.

Poslední bod opět odkazuje na Dux Bellorum a to je mechanika Command and Control a přidává do hry resource management. Bodů Areté je  málo a umí toho moc.  Při čtení reportů a diskuze je zajímavé, že by měly fungovat klasické historické postupy a strategie. Leuktry anyone?

Faktor očekávání je 10 z 10.

Obrázek via Victrix Ltd.


Odkazy na Reporty naleznete zde:
Diskuzní vlákno na Lead Adventure


Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky