"Teď jsem pravý Wargamer!"

Stalo se. Začal jsem pracovat na Napoleonice. Dalcor, já a jeden z našich nejlepších wargamingových parťáků jsme se rozhodli společně začít s projektem Napoleonských válek. Vyzkoušeli jsme si pravidla, vybrali jsme armády a teď je pomalu budujeme.
Vtipná poznámka: Nikoho z WASP tohle období ani trochu nezajímá!

Co se stalo?
V naší herní skupině je jeden kluk. Seznámili jsme se při hraní X-Wing. Je s ním zábava a rád s ním trávím čas. Vždycky jsem si s ním chtěl zahrát i něco dalšího ale má armády jen na Napoleoniku. Jednoho dne přišel s Chosen Men - napoleonská skirmishovka na asi 40 modelů. Samozřejmě jsme nabídli, že s ním pravidla rádi vyzkoušíme a byla to pecka!
Ta hra byla zábavná, hlavně proto, jací lidé se u stolu sešli. Pravidla jsou prostá a příjemná. Nejsou dokonalá ale dobrá zase jo. Ten parťák dodal armády pro obě strany toho testu a my jsme si hru opravdu užili. Další týden jsme to zkoušeli znovu. A tehdy jsme se bavili o dalších krocích, které je třeba udělat.

Přezdívky!
Celkem rychle jsme se shodli na časové výseči Napoleonských Válek, kterou chceme dělat. Lipsko 1813. Hned jsme si vybrali armády, založili společnou konverzaci na facebooku a zahájili rešerši. Na facebooku jsme si dali přezdívky podle vybraných armád (Malý Schwarzenberg pro našeho Rakušana, z Dalcora je Malý de Tolly protože staví Rusy a já jsem Malý Fournier - nejhorší císařův poddaný). Pracovat na společné věci s přáteli je velice příjemné.

Nový Začátek
Můj rozpočet na hry je omezený ale naštěstí mám svělé přátele, kteří zpozorovali mé nadšení a k narozeninám mi dali ty nejkrásnější dárečky (ještě jednou díky Garry). Teď dávám dohromady tu malou armádu a jsem zcela ponořen do tématu. Začal jsem šťourat v tom období, číst knihy a studovat tenhle úsek historie, který mě nikdy předtím nelákal. Jeden z důvodů proč mám rád historický wargaming je, že mám rád dějepis. Strašně mě baví se učit nové věci o některém období, jen často nenalézám motivaci. Barvení figurek může být dobrý důvod.

Nejdůležitější poselství
Při téhle příležitosti jsem se naučil spoustu nového. Kromě historických skutečností jsem se dozvěděl i pár věcí o sobě a wargamingu. Není totiž podstatné jaké hry nebo období chcete hrát. Jde vždycky o to s kým to chcete hrát. Děkuji vám Dalibore, Filipe a Garry, že jste mi to připomněli.
Uvidíme se u stolu.

Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky