Interview - Mike Hutchinson CZ

V dnešním rozhovoru máme to štěstí přivítat pana Mika Hutchinsona, autora veleúspěšné hry o řežbě vozidel vydané Osprey Games v modré sérii Osprey Wargames – Gaslands. V nedávné době byla hra oceněna prestižní cenou Best Miniature Rules na UK Games Expo. V této kategorii zvítězila u rozhodčích i hráčů.

V prvé řadě děkuji, že jste souhlasil s rozhovorem a vítám vás na našem blogu.
MH: Děkuji za pozvání!

Řeknete nám něco o vaší hráčské minulosti?
MH: Jasně. Začal jsem hrát s krabicí HeroQuest, když mi bylo 11 nebo tak nějak. V devadesátkách jsem hrál hodně her od Games Workshop. Můj táta byl vždycky fanda deskovek a spolu s mými bratry jsme vyrostli se slušnou sbírkou. Vlastně, jak nad tím přemýšlím, moje první wargame byla nejspíš The Battle Of Little Bighorn.

Proč jste se rozhodl napsat hru o post-apokalyptické reality show o řežbě vozidel?
MH: Píšu hodně her. Snažím se napsat každý měsíc novou hru. Většina je strašná, ale čas od času se něco vydaří. Hrál jsem tuny X-Wingu s mým kamarádem Johnem a on navrhl, že na světě je málo opravdu dobrých her o bojích s autama. Ten měsíc jsem žádný lepší nápad na hru neměl a tak jsem dal něco dohromady, jen čtyři stránky.

Pak už jsem na tom nedělal, protože tou dobou procházel Warhammer velkou změnou na Age of Sigmar a já měl rozpracovaná pravidla na fantasy bitvy zvaná „Hobgoblin“, která jsem považoval za docela dobrá a chtěl jsem je někomu prodat. Osprey byl jedním z mnoha kdo Hobgoblin odmítl, ale pak se ke mně vrátil kvůli té malé hře s autama, co byla na mých stránkách. Philovi, manažerovi herní sekce Osprey, se líbil systém a hned viděl potenciál ve hře, která používá angličáky. A Gaslands byl na startovní čáře.

A proč televizní Reality Show? Chtěl jsem zasadit hru do prostředí, které by mi umožnilo méně „realistická“ pravidla. Aby se hra mohla řídit spíš video-herními zákony než fyzikálními. Mám rád hry, které jsou trochu nadsazené do té kinematografické až karikaturní roviny. Doufám, že přesně to Gaslands dělá. A taky mám strašně rád film Běžící Muž!



Jen tak ze zvědavosti…máte auto?
MH: Mám! Překvapivě nejsem tak moc fanda přes auta. Vlastně řídím výhradně šunky, které jsou nejmíň deset let staré. 

Facebooková skupina Gaslands roste každým dnem a už přesáhla 7 tisíc členů. Zavedl jste systém pro nezávislé výrobce šablon, kostek a doplňků „Friends of Gaslands“. Příručka byla vyprodána ve většině kanálů (Amazon, Osprey a další) během týdnů. Nejlepší hra s miniaturami na UK Games Expo. Očekával jste takový úspěch?
MH: Ne. Jistěže ne. Tohle je moje první vydaná hra a musel jsem sám vybudovat komunitu. Doufal jsem, že hra bude ojedinělá v rámci série Osprey Wargames, která je sama o sobě celkem populární ale ani jsem nedoufal v takovou odezvu.
Myslím, že růst té hry má hodně co dělat s pořizovací cenou a nízkými vstupními požadavky na ne-hráče her s miniaturami. Autíčka z hračkářství jsou laciná (a navíc možná nějaká doma máte) a nevyžadují složité skládání a lepení.

Hra, kterou je levné a snadné jednou vyzkoušet má malá rizika. Když to pak lidi hrají a objeví jak vtipné a zábavné to je, už jsou zaháčkovaní a chtějí se podělit s ostatními, kteří si to nejspíš taky vyzkouší, protože je tak levné a snadné s tím začít.

Jaké jsou vaše další plány s Gaslands? Budete nějak rozvíjet svět Gaslands třeba figurkami nebo hrami na hrdiny?
MH: Ohledně Gaslands se teď zaměřuji na sérii volně stažitelných rozšíření zvaných Gaslands: Time Extended! Mělo by vycházet zhruba každé dva měsíce a poskytovat nové způsoby hry a nové možnosti stavby vozidel a týmů.
Kromě toho… nic o čem bych zatím mohl mluvit!

Právě pracujete na dalším projektu pro Osprey Wargames – A Billion Suns. Co nám o tom můžete říct?
MH: A Billion Suns je stolní wargame o admirálech obrovské flotily vesmírných lodí, kteří se snaží vymáčknout co nejvíc z kolosální mezihvězdné armády i přes takové nepříjemnosti jako je časový posun při komunikaci přes obrovské vzdálenosti.
Bude to další „modrá knížka“ Osprey a bude hratelná s modely v jakémkoli měřítku a na jakémkoli stojánku.

Co bylo vaší inspirací pro A Billion Suns?
MH: Enderova Hra. Star Trek: TNG. Star Wars. Battlestar Galactica. Cokoli co se soustředí na velitele v obrovských vesmírných bitvách.
Hra také čerpá inspiraci z počítačových real-time strategií, což je patrné ve způsobu jakým jsou lodě posílány přes bojiště.
Takovou „anti-inspirací“ je Star Wars: Armada, která se mi v některých aspektech líbí, ale přijde mi příliš líná a pomalá když máte na stole více lodí. Za velké osobní vítězství budu považovat okamžik, kdy si lidé začnou kupovat modely Armada výhradně na moji hru. ;)

Jak velkou flotilu budou hráči potřebovat?
MH: Jeden z mých tvůrčích principů je, že hra musí být extrémně stupňovatelná. Zatím jsme testovali flotily mezi 4-16 loděmi na každé straně ale mířím k číslu 30, než bude jádro systému hotové.

Když píšete hru, jaká je vaše obecná filozofie?
MH: Psaní je přepisování. Moje hry nezačínají jako dobré. Musím je přepisovat a přepisovat dokud nestojí za zahrání. Abych udržel pozornost, vždycky si vytyčím nějaké tvůrčí principy pro danou hru, ale kromě těch není nic svaté. Jen proto, že je něco v pravidlech od prvního nástřelu, neznamená to, že je to jádro hry. Když nic jiného, aspoň to pravidlo může být o něco lepší.



Proč by podle vás měli hráči kupovat právě vaši hru v dnešní tvrdé konkurenci?
MH: Gaslands není podobná ničemu, co se v regálech vystavuje. Je to hra s miniaturami, která nutně nepotřebuje miniatury. Je šíleně laciná. Je nacpaná konverzním potenciálem. Je ohromně socializující protože jde hrát až v osmi hráčích. Pokud závodíte, není to hra jen o odpalování ostatních (teda vlastně to taky). Je to opravdu zábavná hra s příjemným mixem důležitých rozhodnutí a náhodnými, avšak pamětihodnými, nesmysly. Zkuste a uvidíte.

My to zkusili,  samozřejmě recenze je na blogu!



Děkujeme za rozhovor!
-Jiron

Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky