AAR - 29 Let's Go Scénář 1 - Průzkum bojem v La Cambe

S Deksem jsme rozehráli naši první kampaň v Chain of Command. Jedná se o klasickou pivní kampaň (Pint Sized Campaign – příručka stojí tolik, kolik pinta piva) postavenou na žebříkovém tvoření kampaní popsané v příručce At the Sharp End.

Rozdíl mezi tím, co vydává Warlord a TFL za kampaně je absolutné. Zatímco Warlord vydává spíše knihy o jednotlivých oblastech bojů, každá Pint Sized Campaign sleduje malý výsek bojiště, na kterém bojuje jen určitá jednotka proti jiné jednotce a záleží na vašem umu jak si s omezenými zdroji dokážete poradit. Více o Pint Sized Campaign již brzy v nějakém článku.

Nuže my jsme se pustili do 29 Let’s Go, sledující 175. pěší prapor 29. US pěší divize, vysazený v druhém sledu na Omaze, prapor se nyní snaží probít do vnitrozemí, doufajíc že obsadí most u Isigny. V cestě mu stojí 352. pěší divize Wehrmachtu. Boj začíná průzkumem bojem u vesnice La Cambe.

Scénář

Hraje se Scénář 2 The Probe z hlavní knihy pravidel, mapa je předdefinovaná a vytvořená na základě dobových štábních map. Nicméně se hraje na délku, Američani se musí probít minimálně jedním pěchotním týmem do zóny Němců.
Mapa bojiště a jednotlivých scénářů, zdroj Too Fat Lardies, 29 Let's go

Jednotky

Kampaň přináší vlastní armylisty, zatímco němci mají víceméně tradiční pěší četu s jedním LMG na družstvo, američani se mohou posílit na 2 BARy v družstvu. Američani mají 19 supportů ale musí mít alespoň 2 Shermany, němci mají 12 supportů. Deks hraje dva Shermany, HMG Infantry Team, Medica a Extra Bary pro celou četu. Já beru Pozorovatele baterie 81mm minometů (ty jsou offtable vzhledem k rozměrům bojiště a jejich dostřelu), Adjutanta (to je pro Němce, kteří nemají v nástupní sestavě dva Senior Leadery prostě MUST HAVE), LeIG 18 a Sniper Team. Tady jsem udělal malou chybu, protože jak minomety tak sniper se aktivuje na jedna a oba jsem nasadil mimo dosah velitele čety, tudíž sniper za celou hru vystřelil jednou. Němec má k dispozici offtable 88mm, kryjící silnici a políčko mezi zámečkem a sadem. Ta střílí za vypálení Command Dice, které má k dispozici frizek na začátku dvě (a další může samozřejmě standardně nabýt).

Patrol fáze

Mapa pro první scénář. Německá zóna je vyznačena, zdroj Too Fat Lardies 29 Let's Go
Chain of Command má nelineární deploy, kde pohybujete s Patrol Phase Tokeny (nebo vignetami s průzkumníky) v určité sekvenci a snažíte se zalokovat nepřátelskou patrolu a na základě toho poté určítě Jump off pointy, tedy místa kudy se vaše jednotky dostávají do bitvy. Přemýšlým jestli jsem neudělal chybu, a nevysunul moje aufklarung tokeny dopředu a nesnažil se zablokovat americké průzkumníky, tak aby nemohli nasazovat jednotky ze zámečku. Místo toho jsem se snažil vytvořit souvislou osu jump off pointů, kryjící herní cíl pro Američany zároveň dostatečně skrytý před nepřítelem. S tím, že bude dostatečný odstup mých jednotek abych pole mezi zámečkem a sadem proměnil v zónu smrti Zároveň jsem se snažil pokrýt delší úsek silnice, tak abych případně mohl vysunout Snipera a Panzershreck do Palebného přepadu (což se nakonec nepovedlo). Je třeba říct že Plukovník „Deks“ Goode velící 175. praporu hrál tak jako jeho předobraz pěkně defenzivně.


Samotná hra

Američan začínal nejen díky tomu, že měl výhodu v morálce. Deks postupně deplojoval HMG do druhého patra zámečku, jedno družstvo se SL za živé ploty a Shermana na cestu. Já jsem dal družstvo  LeIG a SL za křoviska, druhé družstvo spolu s návodčím do domu. Panzershreck, Snipera a třetí družstvo jsem ponechal v záloze s tím, že ho operativně nasadím, tam kde udělají američani schwerpunkt. Nejdůležitější taktikou v CoC je nespěchat s nasazením jednotek, dokud je nepotřebujete, nechte je v záloze.

Návodčí začal aktivovat minomety (potřebuje na to několik aktivací – viz pravidlová vsuvka.

Pravidlová vsuvka – Aktivování minometů

Minometnou palbu přivoláte několikanásobnou aktivací návodčího – forward observera, kterého aktivujete jako Infantry Team – tedy na 1, nebo rozkazem Senior Leadera

První aktivace, Haló dovolal jsem se na baterii?

Druhá aktivace, nástřelná rána (když hity dává 2 hity), když si věříte můžete poslat rovnou baráž

Třetí aktivace – baráž, nyní se můžete kdykoliv rozhodnout posunout nástřel o 6 palců, anebo poslat nástřelnou jinam, nicméně baterie se bere jako AKTIVOVANÁ pro potřebu dalších pravidel a bere se tak až do konce KOLA, nebo dokud se nerozhodneš palbu ukončit. Nicméně miny přiletí pouze když si je vyžádá další aktivací návodčí. Ač se to zdá jako velmi podmínečný efekt, vemte v potaz že to je asi naprosto ultimátní zbraň proti pěchotě. Baráž pokryje kružnici o poloměru 9 palců a dává podle ráže minometů damage každému teamu pod baráží. Tj. pokud je pod baráží celé družstvo dostává 8 kostek zranění, které ale přidělujete do jednotlivých teamů. Navíc jednotku přibijete. Ekektu pinnu, trvá do konce kola (nezapomeňte kolo je ohraničené tím, že použijete plnou command dice k jeho ukončení, nebo hodíte tři šestky při hodu na velení. Kolo má neomezené množství nelineárních fází). Ve hře, která je postavená na pěchotě je to opravdu silné.

Konec pravidlové vsuvky

  
Takovej ten malej bod uprostřed amerického družstva ja
záměrný bod minometné baterie. Foto Deks
Zpátky ke hře, plukovníkovi Goodemu se kupředu moc nechtělo. Nechal oba Shermany daleko mimo výhled 88mm, a tak aby nemohli požírači kysaného zelí použít palebný přepad Panzershrecku v zálohách a ostřeloval pěchotu a LeIG z jejich HE kanónů, k tomu se přidal HMG z okna zámečku. I přes množství palby, které Němci na zámeček soustředili se nepovedlo HMG vyřadit z boje, a to ani když po něm začal střílet Sniper. (Nedat z celkem 17 kostek 5+/5+ vůbec nic, oproti dvoum killům ze 6 kostek na 4+/4+ opravdu bolí). Ten snad byl nesmrtelná. Bohužel se soustředěnou BARů, HMG a Shermanů povedlo vyřadit LeIG, což znamenalo že jsem musel nasadit i poslední družstvo.

První hvízdající miny dopadající mezi dvě družstva pěchoty a oba Shermany vytrhlo amíky ze letargie, Shermany se konečně vydaly kupředu spolu s pěchotou ve frontálním útoku, aby nezkušené pěšáky 175. pěšího praporu přibyla shrapnely k zemi. Nicméně Shermany důsledně ostřelovali německou pěchotu, dvakrát houkli osmaosmdesátky a obě minuly. Asi se báli kotlářů.  Útok byl sice na okamžik zastaven, ještě než pořádně začal, nicméně poslední americké družstvo zaútočilo využívajíc svůj národní výcvik střelby za pohybu způsobily německému družstvu kryjící přístup těžké ztráty. V ten okamžik se Němci rozhodli stáhnout z bojiště a pošetřit zdroje do dalších bitev.

Američané tak dosáhli cíle hry dostat pěchotu do německé zóny. Němci měli zničené LeIG a ze dvou družstev pěchoty zbyli jen jejich poddůstojníci a 3 vojáci. I němci způsobily těžké ztráty, americké družstvo bylo téměř zničeno, stejně jako HMG. Ale Američani oproti Němcům můžou nahrazovat ztráty pěchoty.

Německé pozice na začátku hry, LeIG, SL, pěší družstvo. Foto Deks

Závěr

Hra to byla dobrá. Tento druh scénářů – útok přes otevřené prostranství na „dlouhý“ stůl nemám moc rád protože obrovsky zvýhodňuje obránce, tady neměl takový vliv a to především díky HE Shermanů, kteří mohly střílet přes celý stůl a tak se účině držet mimo dostřel mých protitankových zbraní. Ano mohl jsem si místo LeIG a minometů vzít PAK40, nicméně 2 Shermany + HMG vs 1x PAK40 se mi zdálo jako nerovný boj na straně Německa a neměl bych čím zastavit postupující pěchotu. Američan také není tlačen časem, prostě musí dostat jednu pěchotu do mé zóny. Takže Shermany které střílejí stejné HE jako pěchotní houfnice byly tou rozdílovou zbraní. Američan za kolo vyprodukoval 22tříštivotrhavých kostek z Shermanů a HMG (HE má cover-1), zatímco Němec jen 6 z LeIG (umřelo brzy) + samozřejmě baráž z minometu, který ale zase moc nenaloží tanku. Ano mohl jsem zkusit zaútočit přes otevřené pole a zkusit dostat Panzerfausty a Panzershreck do kontaktu, ale to by byla asi sebevražda. Jako chyba se tedy jeví zmiňované přenechání zámečku G.I. v patrol fázi, ale nejsem si jist jestli bych ho dokázal zabrat. Nakonec jsem byl převálcován větší HE palebnou silou američanů (HE ignoruje 1 level coveru) a jejich přesnější palbou (lepší kostky 😉, a to jsem měl kliku, že jsem 3x hodil na morálku jedna, jinak bych skončil rychleji).

Už se těím na druhou hru. 

Pozice před závěrečným útokem Američanů, družstvo ze zámečku nastupuje na zteč. Foto: Deks

Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky