10 Otázek - Freebooter's Fate

V dnešním díle seriálu 10 otázek se pobavíme s Jironem o hře Freebooter's Fate.



Otázka první: Můžeš nám jednoduše, a co nejvýstižněji popsat hru o které se dnes bavíme?
Freebooter's Fate je zábavná man-to-man fantasy-pirátská hra se střídavou aktivací, vynalézavým soubojovým systémem a krásnými modely, která se nebere moc vážně.

Otázka druhá: Můžeš nám nastínit, do jakého herního prostředí je hra zasazena, případně o jaké historické éře se bavíme?
Ačkoli se jedná o pirátskou hru, nejde o historické období 16.-18. století. Bavíme se tu o fantastických, dobrodružných a mytologických pirátských příbězích ve stylu Pirátů z Karibiku.
Sybiline Vicieux cult Captain, paint by Deks, foto by ZeBRa

Otázka třetí: Za jakou frakci hraješ ve hře, řekni nám něco o svojí armádě?
Od chvíle co jsme začali jsem hrál Imperial Armada. Je to jakási ruka zákona na soustroví, kde se hra odehrává. Frakce je inspirovaná Španělským námořnictvem a využívá řetězec velení. Nemá tak silné charaktery ale dokáže postavit velké množství střelců s vysokou efektivitou střelby.

Nedávno ale vyšla nová frakce Debonn, která ukradla mé srdce. Je inspirovaná Napoleonskou armádou a Dumasovými Třemi Mušketýry. Jde o bývalé vojáky v exilu, případně ve vězení, kde se z našich francouzských přátel stali otrhané trosky. Mechanicky se drží hesla "Jeden za všechny, všichni za jednoho".



Otázka čtvrtá: Proč hraješ právě tuhle hru a jak si se k ní dostal
Když jsme s bráchou skončili s hrami od Games Workshop tak jsme se poohlíželi po jiných krásných hrách s pěknými figurkami. On objevil Freebooter's Fate. Nakonec jsme u nich zůstali a přilákali i několik dalších přátel. Hraju ji proto, že má nádherné figurky, propracované prostředí, které se vyvíjí a nebere se moc vážně.

Otázka pátá: Kdybys měl hru doporučit někomu, kdo jí nezná (což právě děláš), jakým způsobem bys to udělal?
Ukázal bych mu překrásně namalované a vysculptěné figurky (Werner Klocke a Krysa Project, pozn. Dalcor) na stránkách https://www.freebooterminiatures.de/index.php/en/, hlavně proto, že ty moje nejsou tak pěkné. Zmínil bych mezi řečí, že se hra vyhodnocuje pouze kartami takže to není žádná kostkovaná.

Téměř kompletní frakce Brotherhood od Battlebrush Studia
Otázka šestá: Jaké mechaniky bys vypíchl jako přednost hry?
Rozhodně systém vyhodnocování zásahů. Každý hráč má k dispozici 7 karet zásahových ploch, které představují levou ruku, pravou ruku, levou nohu, pravou nohu, hlavu, trup a rozkrok. Útočník si tajně vybere tolik karet, kolik má hodnotu útoku (většinou 2). Obránce si mezitím tajně vybere tolik karet, kolik má hodnotu obrany (většinou 3). Pokud útočník útočí tam kam se obránce nekryje, zasáhl a přistupuje k vyhodnocení zranění. Navíc kritické zranění "zkryplí" příslušnou lokaci. Prostě musíte soupeře přelstít.

Otázka sedmá: Jaké mechaniky bys vypíchl jako negativum hry?
Tím, že hru napsali němci a je určená kontinentálním Evropanům, je celý měřící systém v centimetrech a vyžaduje se odhad (neboli neměří se před střelbou). Všichni hráči odkojení anglickými a americkými hrami umí odhadovat v palcích takže každý ví jak daleko je 24" ale jak daleko je 30cm?

Náš terén, ještě ne uplně hotový, foto via ZeBra


Otázka osmá: Jak dlouho trvá jedna běžná hra?
Okolo hodiny, většinou podle scénáře a terénu. Někdy víc někdy míň.

Otázka devátá: Existuje česká komunita, jak je velká a jak se dá kontaktovat?
Bohužel moc neexistuje. Vím celkem o šesti hráčích a dvou, kteří jsou ve stádiu dlouhodobé úvahy. Kontaktovat, asi nejlépe přes Facebook ve WASP skupině.

Otázka desátá: Pořádají se nějaké eventy, nebo turnaje?
Turnaje se nepořádají ale čas od času se pořádá nějaký Freebooter's Fate Event. Máme spoustu krásného terénu, který jsme postavili speciálně pro Freebooter's Fate takže je to parádička.

Foto: ZeBra, jiný pohled na rozpracovaný terén ze zkušebního layoutu


Komentáře

Nejoblíbenější příspěvek