10 otázek - Bolt Action

V dnešním díle seriálu 10 otázek se pobavíme s 312_Cherry o hře Bolt Action


Otázka první: Můžeš nám jednoduše, a co nejvýstižněji popsat hru o které se dnes bavíme?
Jedná se o hru s modely, kde o všem rozhodují kostky, to je asi ten nejednoduší popis, ale teď trošičku vážněji: Jedná se o  wargamingovou  hru od Warlord Games pro 2 až  neomezený počet hráčů (záleží na prostoru), která  pochází z Anglie a hlavními autory jsou  Rick Priestley a Alessio Cavatore. V základu se z Vás stane velitel posílené čety, ale v MEGABITVÁCH můžete velet i celým armádám, když na to přijde a máte hodně spoluhráčů.
Modely jsou v měřítku 1/56, ale hrát můžete s tím, co máte   

Otázka druhá: Můžeš nám nastínit, do jakého herního prostředí je hra zasazena, případně o jaké historické éře se bavíme?
Základní hra pokrývala Francii roku 1944, ale autoři dále na hře pracují a v dnešní době  si v klidu zahrajete celou druhou světovou válku 1939-1945 na všech hlavních bojištích. To znamená, že na své si přijdou jak milovníci Západní fronty, Pacifiku, Středního východu tak i Východní fronty. Autoři navíc vypichují i některé události a tak máme extra pravidla pro fiktivní vylodění Němců v Anglii, Bitvy v Pacifiku, Bitvu v Ardenách, Bitvu o Berlín a naposledy byla vydána pravidla pro operaci Market Garden   


Otázka třetí: Za jakou frakci hraješ ve hře, řekni nám něco o svojí armádě?
Já hlavně hraji za spojence a můj syn za Němce takže doma mám aktuálně  US ARMY (43-45), Sověty (39-45)  a Německou armádu (39-45). Pokud jde o složení armád, jsem spíš realista, než turnajový hráč a tak se snažím, aby moje armáda odpovídala realitě, pokud mi to hra umožní. Takže za Rudou armádu můžu nasadit jak tank T- 26 tak i obludy jako KV-2, IS-2 nebo SU- 152. Modelů pěchoty mám jako správný rudoarmějec taky dostatek a v neposlední řadě jsem armádě pořídil legendární letoun IL - 2. Ve stejném duchu jsou i ty dvě další armády   

Otázka čtvrtá: Proč hraješ právě tuhle hru a jak si se k ní dostal?
Moje generace byla odkojena na Ruských válečných filmech a už od mala jsem se o druhou světovou válku zajímal. Takže hry z této doby jsem hrál pořád. Pravda hlavně na PC. Jak syn stárnul, přišlo mi vhodnější hrát s ním na stole než u PC a tak jsem pořídil MEMOIR 44. Parádní hra, ale postupně mi přestávala stačit a já začal pošilhávat, co se ještě nechá hrát. Někdy v té době začala hra BOLT ACTION vycházet, ale odrazovali mě od toho 2 věci: 
  1. neznalost angličtiny 
  2. ta modelařina ! 

Bod první jsem vyřešil objevením české skupiny hry na Facebooku a bod druhý tím, že můj kamarád  (modelář)  mi řekl, že mi ten startovací balík vojáků namaluje. No a už to jelo, první výlet do Prahy na megabitvu a v zápětí radostné setkání s mojí první armádou. Teď aktuálně už je to tak, že  syn ovládá angličtinu natolik, že dopřeloží co nevím, komunita udělala překlad základních pravidel do češtiny a ráda vždy poradí. No a na závěr mi přijde, že  mnohem raději modelařím, než hraju:D 


Otázka pátá: Kdybys měl hru doporučit někomu, kdo jí nezná (což právě děláš), jakým způsobem bys to udělal?
Asi nejednoduší způsob mého doporučení je podívat se na moje videa z hraní a modelaření na Youtube kanálu. 
  • Doporučení fandy WW2 zní: Parádní hra s modely vojáků a techniky z doby, kterou milujete a prostě si jí musíte zahrát
  • Doporučení otce 15-ti letého syna: Parádní způsob jak strávit co nejvíc času s Vašima dětma a formou hry jim můžete předávat Vaše znalosti historie 
  • Doporučení odrostlého modeláře: Ideální hra na to vrátit se do dětských let, k modelaření a doma se hájit tím, že  to vše děláte pro děti:D  

Otázka šestá: Jaké mechaniky bys vypíchl jako přednost hry?
Jedním slovem “ JEDNODUCHOST ”. Mechanika hry je podobná pro pěchotu, tanky, letadla, lodě a díky tomu se hru zvládnete naučit během pár her se zkušenějším hráčem a nepotřebujete, kuli tomu ležet pořád v pravidlech. Dále pak je to komplexnost hry, takže můžete mít na stole minová pole, domy, řeky a vše je jednoduše popsáno jak v takovém terénu hrát.   

  
Otázka sedmá: Jaké mechaniky bys vypíchl jako negativum hry?
Druhým slovem “ JEDNODUCHOST “. Je vidět, že hra byla v základu napsaná pro pěchotní četu a s přidáním vozidel, hlavně tanků to není úplně ono. Myslím, že v případě tanků by nebylo špatné udělat jim trochu víc propracovaný pravidla. Na druhou stranu asi by tím utrpěla ona hratelnost bez neustálého koukání do pravidel. Navíc na trhu jsou i jiné hry, které mají tato pravidla víc propracovaný a tak to zase takový problém není 

Otázka osmá: Jak dlouho trvá jedna běžná hra?
Hra na 500 bodů trvá cca 60-90 min. To je, ale hra kde si nezahrajete s pořádnou technikou a tak se nejvíc hraje na 750 -1000 bodů a tady už pak záleží na hráčích. Jsou hráči, kterým to zabere taky 60 min, ale jsou i hráči, kteří na to potřebují 180 minut. Na a další možností jsou megabitvy, kdy se hraje 6-8 hodin a více. 


Otázka devátá: Existuje česká komunita, jak je velká a jak se dá kontaktovat?
Ano existuje. Asi nejlepší je přihlásit se do Facebookové skupiny Bolt Action Česká republika, která má 126 členů, případně klub na Hofylandu.

Otázka desátá: Pořádají se nějaké eventy, nebo turnaje?
Ano! Skupina je velice aktivní ať už v hernách v Praze nebo Brně. Aktuálně probíhá megakampaň Market Garden, kterou můžete odehrát v herně, doma nebo kde se vám to hodí a následně odešlete výsledek bitvy vašemu velení. V průběhu roku je několik turnajů, nebo megabitev, kde se potkávají hráči z celé ČR a  ze Slovenska. Takže strach, že nenajdete spoluhráče, mít nemusíte!

Foto by: 312_Cherry
Jelikož mi poslal řadu opravdu krásných fotek, tak je sem dávám všechny.









Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky