První dojmy z What a Tanker!

Červen 1943, Jižní Itálie


Tankisté 1. výsadkovo-pancéřové divize Herman Göring se poctivě připravují na spojeneckou invazi. Na jedné straně stojí Pz IVG pod velením unterfeldwebela Badua von Kleinstein a Pz IIIJ pod velením unterfeldwebela Heinricha von Maleschitz. Tankisté jsou připraveny na vzájemný střetný boj (scénář na dlouhý stůl). Oba velitelé tanků jsou zatím vykloněni ze svých kopulí a dávají rozkaz nabít (tanky začínají nabité, a velitelé jsou unbuttoned – mají lepší rozhled). Jako první vyráží Badu (vyhrál hod na iniciativu), dává rozkaz plnou rychlostí vpřed a vyhlíží nepřítele, toho sice identifikuje, ale nemůže zaměřit. Hranatá krabice Panzeru IV rozráží nízkou ohradu a schovává se v korytu vyschlé řeky ve věžové pozici. Badu zavírá poklopy



Nyní je na řadě Heinrich. I on vyráží vpřed, lepší terén a rychlejší tank (pro test jsme dali Pz III pravidlo Fast), malá nevýhoda v hlavňové výzbroji. Což ale nevadí, Heinrich se schovává za nízkou zídkou, vyhledá cíl, zamíří a prásk, jeho 50mm KwK38 L42 houkne! Posádka secvičeně nabíjí další protitankový. A Heinrich zkušeně zajede dovnitř věže a uzamkne za sebou poklop. Rozhodčí vyhodnotili zásah jako jeden přímý a jeden kritický, který poškodil hnací kolo (Vyhodnocování útoku se dost podobá Chain of Command, Jindra hodil nejdříve 2d6 na zásah, potřeboval 7+, poté vzal počet kostek za sílu děla, jelikož šel proti čelnímu pancíři, potřeboval hodit co největší počet 5+6, z šesti kostek. Hodil čtyřikrát šestku. Já házel silou pancíře - 4 kostky D6 na 5+ je save. Hodil jsem dva sejvy. Poté se vyhodnotí, jestli je více kritických zásahů než běžných a podle toho se určuje účinek v cíli. Od třetího výstřelu už jsme to znali z hlavy. Výsledek byl, že jsem přišel o jednu command dice trvale a jednu dočasně a -1 z každé kostky na pohyb). 


Tento super-šťastný zásah bych přirovnal k zásahu kormidla Bismarcku. Z Baduova tanku byl sedící cíl (také mmj. proto, že jsem další 3 kola prohrál iniciativu, takže jsem vždy jen reagoval a neměl šanci se opravit), který měl velmi omezené možnosti. Otřesený řidič v dalším kole nebyl schopen jet (nyní jsem měl jen čtyři command kostky, nehodil jsem jedničku na pohyb, sice jsem měl jednu divokou kostku, ale rozhodl jsem se spíše si „opravit“ tu dočasnou command dice – toto rozhodnutí mě stálo hru). Heinrich plně využil pohyblivost svého PzIII aby další ranou osolil již poškozený Pz IV. Ten se sice pomalu začal plížit do lepšího krytu, ale svého oponenta ani jednou nezaměřil, otřesená posádka neměla takovou možnost volby. Toho Heinrich využil a Panzeru IV zasadil další ránu z milosti. Přesný zásah střelce zasáhl již poškozený pancíř a Pz IV explodoval – teda jelikož se jednalo o výcvik, tak tak rozhodli rozhodčí.


Jednoduše řečeno, ta hra je o Resource managementu. Není to zuřivá házená, díky Wild Dice máte velkou šanci, že hodíte každé kolo, co potřebujete. Na řadu činností pak neházíte. Pohyb je 2d6 za každou Drive Dice. Acquire Target jen přidělujete Acquire Dice podle náročnosti získání cíle, Aim taktéž. Hází se až na střelbu a reload je automatický. A pozor, pokud se cíl, nebo vy pohnete, ztrácíte Aim a pokud vám cíl vyjede z 60° výhledu (180° pokud jste unbuttoned) ztrácíte i Acquire. Čili je třeba se velmi dobře rozmyslet, co chcete dělat. Krytí je důležité. A zdí i barákem jde projet. Hra byla boží, na to, že jsme hráli jen s jedním tankem, proti druhému, bylo co dělat, a i když jsem měl tank poškozený, furt jsem se musel rozhodovat, co budu dělat. U jednoho tanku samozřejmě závisí, co padne na command dice, ale u dvou už by se to mělo kompenzovat. Stejně jako u CoC, vám ale praskne hlava z toho plánování a resource managementu, který je nesmírně důležitý aspekt hry.



V multiplayeru to musí být bomba. World of Tanks hadr. 

Jinak jsem neměl „správné“ tokeny. Použíl jsem ty z X-Wingu, mám jich doma desítky (Shield – buttoned, Acquire-Focus, Aim-Target Lock, Loaded – Extra Munition). A jako universal tanker tool Hexovou bejsku.

A poslední věc, ještě si to musím ověřit, ale hráli jsme to tak jak jsem zvyklej z Chain of Command. Co padne na kostce, to musíš odjet, pokud neřekneš jinak… Velké křoví je od tebe 8 palců, ty hodíš 10. Musíš udělat pohyb deset palců, pokud před hodem kostkou neřekneš že se chceš za křoví schovat. 

Za mě paráda, po první hře okamžitá láska, jak k Chain of Command.



Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky