Wargamingování v roce 2017 a výhled na rok 2018 - by Dalcor

Největší radost mám z toho, že jsme se s bráchou přihlásili do betatestu nové hry Osprey Wargames jménem Outremer. Bylo to pro nás velmi přínosné podívat se jak vlastně wargamingové hry vznikají a snad jsme přinesli řadu podnětných nápadů. Bohužel nám také hra odhalila (nijakou) redakční práci u Ospreyů, s tím, že hru až do finálního produktu dodává autor. O problémech takového betatesting jsem už mluvil minule. Uvidíme, jaká bude finální verze, já bych ještě řadu drobností lehce poupravil a podrobil hru důkladnějšímu betatestu. Ale fakt se těším a budu na to stavět armádu nizárských ismailitů.


Další věc, kterou bych ocenil, bylo objevení blogu The Word of Stelios, především série článků The Art of Wargaming, která mě donutila přehodnotit celý můj přístup k wargamingu, k jeho pochopení a obecně k tomu jak toto hobby rozvíjet. I když s některými závěry nemusíte souhlasit, vřele doporučuji k přečtení. Já se po přečtení rozhodl nehrát s nenabarvenými modely a na nenabarveném stole, pokud není zbytí. A protože jsem neměl moc full paintu, začal jsem hrát Rogue Stars…

Letos finišovala moje dlouhodobá konsolidace sbírky modelů. Prodal jsem celkový zbytek Warhammeru který jsem měl doma s tím, že není nic, co by mě na té hře lákalo, tím spíše po vydání 40K osmé edice. I tak mi doma zůstávají stovky modelů zvlášť poté, co jsem se rozhodl hrát WW2. A prodal jsem věci, které nehraju, nebo nikdy nenabarvím. Především přiznání si, že se vlastně do Age of Sigmar nutím, bylo docela těžké, ale nakonec se mi ulevilo. Žádné nucení se, hraju jen to, co mě baví.

Full Paint Heil Caesar v Pražském wargamingovém klubu, cca 1200 figurek. Foto Pavel Š.

Nejvíce rozporuplné, až negativní pocity mám právě s Chain of Command hraním. Letos jsem hrál jenom jednou a to ještě s cizími modely. 20mm nakoupené modely za těžké prachy vlastně vůbec nehrajeme, a 28mm se mi doma také válí. Nemám vůbec motivaci to barvit. Pokud nad něčím smutním, tak nad tak zbytečně velikou investicí do modelů, které se doma jen válejí. Snad se blýská na lepší časy. Je tu možnosti hrát náhražku v podobě Bolt Action a pak snad rozjedeme pravidelnější hraní kampaně na Italském bojišti. Ani druhou WW2 hru Check Your Six jsme ještě neotevřeli, čekali jsme na podložky a nyní i na čas. Ale to mě tak netrápí, to byla vždy bokovka.

O co méně jsem hrál Chain of Command o to více času mi zbývá na Rampanty a Rogue Stars. Na Dragon Rampant mám dvě krásné armády (Mantis Clan Legend of the Five Rings, Wolfen of Illya ex Rackham), kterým se budu příští rok věnovat a dobarvím je na full paint. Na Lion Rampant jsme odehráli tzv Ravensfeeder Dark Age verzi - pár bitev s Vikingy a i těm bych rád dal konečně full paint.

Dragon Rampant - kloni vs separatisté. Foto: Jiron

Freebooter’s Fate jsme se ale věnovali asi nejvíce a povedlo se nám nejen téměř dokončit nádherný stůl, ale hrajeme všichni kompletní Full Paint a je to opravdu velká zábava.  

Jediný opravdu fullpaint mám na Star Wars hry. X-Wingy jsem moc nehrál, kromě narozeninových epických her, nicméně po té co si Jiron pořídil velké počty starých WotC Star Wars (d20) Miniatur rozjeli jsme Klonové války nejen v úžasné malé Skirmishovce Rogue Stars, ale i v Dragon Rampant.
Celkově jsem spokojený, asi bych mohl odehrát více her a určitě bych se měl donutit nabarvit více modelů a dokončit určité projekty, ale celkově to nebyl špatný rok ten 2017.

Co v roce 2018? V lednu mě čeká velká hra Last Tiger of Berlin v Chain of Command, únoru All Nippon Day, kdy budeme hrát Ronin a Daisho. Doděláváme velkou kampaň týkajících se operací v Salernu. Budu kupovat něco nového? Spíše ne, když, tak terény. Otázkou jsou armády na Outremer a potenciálně křížové výpravy v Lion Rampant. Případně Commandos pro Chain of Command, ale až v druhé polovině roku.

Roud of Fire, Obrázek via The Lazy Forger
Co se týče blogu, tak ve spolupráci se serverem Critical Hit.cz připravujeme recenzi Round of Fire a rád bych přidal sérii článků pro Wargamingové nováčky, Modelářské nováčky a soustředit se na Salerno a Ardény. Kromě toho bych rád přidal řadu chybějících recenzí a udělal velké téma ohledně Outremeru.

autor: Dalcor



Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky