Chain of Command - První dojmy


Dneska jsme odehráli první hru Chain of Command. Jako všechny první hry spočívala především v hledání v pravidlech, než v nějakých taktických manévrech.

Moje střelecká četa, tak jak je popsaná v CoC byla složena následovně: velitel čety (1x Senior Leader + Machine Pistol), protitankový Panzershreck Team a tři družstva vedená Junior Leaderem (NCO) s Machine Pistol, jedním Panzerfaustem a dále dvěma teamy – jeden s kulometem a jeden střelecký. Celkem 32 modelů. Můj Force Rating byl 0.

Deks nasadil střeleckou četu americké pěchoty, 2x Senior Leader (LT s karabinou  a Platoon Sgt s Thompsonem), protitankový team s Bazookou a tři střelecká družstva ze dvou teamů. Podpůrný s BAR a střelecký team se SAR.Celkem 40 modelů.  Jeho Force Rating je +1.

Zvýšený Force Rating znamená, že si můžu přidat +1 do mého Support poolu. Jelikož jsme hráli misi Combat patrol, tak se na Support nehází, tj mohl jsem si vybrat jen jeden support z listu 1. Vybral jsem si Adjutanta. Adjutant není model na bitevním poli, ale je v zázemí odkud řídí posily. Zatímco normálně pokud deplojuješ senior leadera před deployem ostatních jednotek, tak oostatní jednotky přichází pouze na 4+, pak Adjutant tento postih anuluje.  Což se vyplatilo.

Pro němce mluví především MG42. Moje družstvo vystřelí 15-17 výstřelů plus případný Schmeisser četaře, zatímco američané vystřelí 12x (ovšem s rerolem 1) + Thompson

Co jsme podělali, jsou národní pravidla. Zatímco já si pamatoval že NCO u MG42 zvyšuje počet kostek na střelbu, ale blbě, protože to dělá, až když spálí dva rozkazy, pak Deks úplně vyignoroval že M1 Grand je SAR a tedy reroluje jedničky a ještě může za pohybu střílet bez postihu (jednotka střílí normálně za pohybu jen polovičkou fire dice-tj sečtou se kostky na střelbu a dělí na polovic, zaokrouhluje se dolů) – ale to jsem stejně hráli blbě, takže prostě první hra.

Jsou to první dojmy, takže plusy a mínusy

+ PLUSY

  • prostě nemusím řešit složitý armybuild – tady prostě není (až na support listy)
  • Patrol Phase – určení čáry dotyku a od toho odvozené body deploye, je opravdu jedna z nejzajímavěji řešených deplojů co jsem kdy viděl. Každá hra je úplně jiná, navíc si můžete nové deploy body vytvářet i během hry, což z toho dělá velmi dynamickou záležitost. Je to hodně složité na popis, mrkněte se na Youvideo od TFL
  • Neskutečné možnosti co můžete dělat, jak budete reagovat. Vzhledem k tomu že možnosti jsou určovány náhodou (Hodí se počtem Command Dice – v našem případě 5:

  1. Aktivace nebo Deploy Teamu, který není součástí družstva (čili Panzershreck Teamu, ne MG 42 teamu, protože je součástí sekce)
  2. Aktivace nebo Deploy sekce, NCO nemůže vydávat rozkazy
  3. Aktivace nebo Deploy Junior Leadera se sekcí, může vydávat rozkaz
  4. Aktivace nebo Deploy Senior Leader, přichází sám a může vydávat rozkazy
  5. Za každou 5 přidáváte ke COC Points
  6. Počet šestek určuje, kdo bude mít další fáze

  • Z předchozího textu plyne, že hra nemá standardní aktivace po fázích, ani IGOUGO, klidně se může stát, že oponent si odehraje tři fáze za sebou (I když to není pravděpodobné) a to nemluvím o konci kola. Nám kolo vlastně za cca 120 minut hraní neskončilo.
  • Vyhodnocování střelby je fakt brutálně jednoduché, takže rozhodovat se musíte jak a co dělat. Rozdíl u pěchotních zbraní je jen v sííle střelby a jak s epočítá dostřel.
  • Reakce – overwatch a covering fire nabízí zajímavé možnosti
  • COC Points je vtipná věc umožňující poustu zvláštních věcí – jako Interrupt, konec kola apod.
  • Opravdu mi to startuje představivost. Celkem si dokážu představit co se na bojišti děje a proč se to děje, tím se ztrácí hraní pravidel ve prospěch prožitku a to je pro mě hlavní palec nahoru

- MINUSY

  • Člověka může opravdu variabilita hry zahltit
  • Pokud oponent má dvě fáze za sebou, tak máte čas si dojít pro pivo, či na záchod. A dává to zajímavou výhodu. Ne na večeři jako když čekáte, až protihráč dohraje své kolo ve Warhammeru a spol, ale prostoj tam je.
  • Je třeba dělat správná rozhodnutí, střelba na efektivní dostřel na cíl v krytu nemá cenu. Kryt je opravdu důležitej…
  • Hází se kostkama, kdo mě zná, tak ví že tím prohrávám – ještě že jsem si vybral Němce, aspoň je to fluffy
Celkově - za mě dobrý, moc dobrý. Pokud se rychle střídají fáze tak se furt něco děje. Ač hodů kostek je hodně, tak se nejedná o příliš random hru, protože hodně věcí máte šanci ovlivnit. Teď jenom nabarvit 30 esesmanů...

Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky