Chain of Command - První dojmy
Dneska jsme odehráli první hru Chain of Command. Jako všechny první hry spočívala především v hledání v pravidlech, než v nějakých taktických manévrech.
Moje střelecká četa, tak jak je popsaná v CoC byla složena následovně: velitel čety (1x Senior Leader + Machine Pistol), protitankový Panzershreck Team a tři družstva vedená Junior Leaderem (NCO) s Machine Pistol, jedním Panzerfaustem a dále dvěma teamy – jeden s kulometem a jeden střelecký. Celkem 32 modelů. Můj Force Rating byl 0.
Deks nasadil střeleckou četu americké pěchoty, 2x Senior Leader (LT s karabinou a Platoon Sgt s Thompsonem), protitankový team s Bazookou a tři střelecká družstva ze dvou teamů. Podpůrný s BAR a střelecký team se SAR.Celkem 40 modelů. Jeho Force Rating je +1.
Zvýšený Force Rating znamená, že si můžu přidat +1 do mého Support poolu. Jelikož jsme hráli misi Combat patrol, tak se na Support nehází, tj mohl jsem si vybrat jen jeden support z listu 1. Vybral jsem si Adjutanta. Adjutant není model na bitevním poli, ale je v zázemí odkud řídí posily. Zatímco normálně pokud deplojuješ senior leadera před deployem ostatních jednotek, tak oostatní jednotky přichází pouze na 4+, pak Adjutant tento postih anuluje. Což se vyplatilo.
Pro němce mluví především MG42. Moje družstvo vystřelí 15-17 výstřelů plus případný Schmeisser četaře, zatímco američané vystřelí 12x (ovšem s rerolem 1) + Thompson
Co jsme podělali, jsou národní pravidla. Zatímco já si pamatoval že NCO u MG42 zvyšuje počet kostek na střelbu, ale blbě, protože to dělá, až když spálí dva rozkazy, pak Deks úplně vyignoroval že M1 Grand je SAR a tedy reroluje jedničky a ještě může za pohybu střílet bez postihu (jednotka střílí normálně za pohybu jen polovičkou fire dice-tj sečtou se kostky na střelbu a dělí na polovic, zaokrouhluje se dolů) – ale to jsem stejně hráli blbě, takže prostě první hra.
Jsou to první dojmy, takže plusy a mínusy
+ PLUSY
- prostě nemusím řešit složitý armybuild – tady prostě není (až na support listy)
- Patrol Phase – určení čáry dotyku a od toho odvozené body deploye, je opravdu jedna z nejzajímavěji řešených deplojů co jsem kdy viděl. Každá hra je úplně jiná, navíc si můžete nové deploy body vytvářet i během hry, což z toho dělá velmi dynamickou záležitost. Je to hodně složité na popis, mrkněte se na Youvideo od TFL
- Neskutečné možnosti co můžete dělat, jak budete reagovat. Vzhledem k tomu že možnosti jsou určovány náhodou (Hodí se počtem Command Dice – v našem případě 5:
- Aktivace nebo Deploy Teamu, který není součástí družstva (čili Panzershreck Teamu, ne MG 42 teamu, protože je součástí sekce)
- Aktivace nebo Deploy sekce, NCO nemůže vydávat rozkazy
- Aktivace nebo Deploy Junior Leadera se sekcí, může vydávat rozkaz
- Aktivace nebo Deploy Senior Leader, přichází sám a může vydávat rozkazy
- Za každou 5 přidáváte ke COC Points
- Počet šestek určuje, kdo bude mít další fáze
- Z předchozího textu plyne, že hra nemá standardní aktivace po fázích, ani IGOUGO, klidně se může stát, že oponent si odehraje tři fáze za sebou (I když to není pravděpodobné) a to nemluvím o konci kola. Nám kolo vlastně za cca 120 minut hraní neskončilo.
- Vyhodnocování střelby je fakt brutálně jednoduché, takže rozhodovat se musíte jak a co dělat. Rozdíl u pěchotních zbraní je jen v sííle střelby a jak s epočítá dostřel.
- Reakce – overwatch a covering fire nabízí zajímavé možnosti
- COC Points je vtipná věc umožňující poustu zvláštních věcí – jako Interrupt, konec kola apod.
- Opravdu mi to startuje představivost. Celkem si dokážu představit co se na bojišti děje a proč se to děje, tím se ztrácí hraní pravidel ve prospěch prožitku a to je pro mě hlavní palec nahoru
- MINUSY
- Člověka může opravdu variabilita hry zahltit
- Pokud oponent má dvě fáze za sebou, tak máte čas si dojít pro pivo, či na záchod. A dává to zajímavou výhodu. Ne na večeři jako když čekáte, až protihráč dohraje své kolo ve Warhammeru a spol, ale prostoj tam je.
- Je třeba dělat správná rozhodnutí, střelba na efektivní dostřel na cíl v krytu nemá cenu. Kryt je opravdu důležitej…
- Hází se kostkama, kdo mě zná, tak ví že tím prohrávám – ještě že jsem si vybral Němce, aspoň je to fluffy
Celkově - za mě dobrý, moc dobrý. Pokud se rychle střídají fáze tak se furt něco děje. Ač hodů kostek je hodně, tak se nejedná o příliš random hru, protože hodně věcí máte šanci ovlivnit. Teď jenom nabarvit 30 esesmanů...
Komentáře
Okomentovat