Battletech lite - Alpha Strike - první čtení
Vypadá to, že se posledních pár
let vracím d dětských let. Nicméně když jsem našel krásné 3D printy mechů,
začal jsem shánět pravidla pro Battletech… nějaký rozumný, moderní systém. Ne
tu monstrositu, ve kterém na A4 sheetu vyškrtávám desítky teček a více než na
hraní se soustředím na pravidla. Někomu to sedí – mě ne.
Mad Cat - můj oblíbený... |
Když jsem zjistit, že existuje Alpha Strika, obsahující ZJEDNODUŠENÁ
pravidla pro větší armády (a ty 3D printy jsou dělány pro tuto hru), tak jsem
si je musel sehnat a nahlédnout. A musím říct, jsem spokojen. Hráč klasického Battletechu (aktuální verze
známá jako Total Warfare) se asi chytá za hlavu, pro mě ale ty pravidla
představují moderní, jednoduchý, lite přístup k pravidlům, které ale mají
flavour toho klasického Battletechu.
Osobně Alpha Strike nemíním hrát s hodně modely,
předpokládám, že začneme a skončímě na nějakých 200PV a proto z 6x4 stolu
poskočím na 3x3, nebo 4x4, určitě vím, že nebudu hrát vojáčky, letectvo a
tanky, takže mi zůstává cca 45 stran pravidel – především pak speciálního
vybavení a skillů.
A propos PV – point value. Doteď jsem nepochopil, proč se
liší hodnota PV z knihy Alpha Strike a těch co jsou v oficiálním builderu
(MUL) a co je popsáno v knize…(kniha říká vemte Battlevalue, vydělte 100).
Jelikož jsou ale pravidla pro vlastnoruční konverzi naprosto brutální, budu
věřit MUL, kde jsou fakt úplně všechny mechy.
Celý systém funguje krásně, střídavá aktivace modelů v jednotlivých
subfázích kola (Pohyb, Boj, Ukončení kola), kdy ovšem případné zásahy se
vyhodnocují až ve fázi ukončení. Znamená to, že si warrioři vyměňují rány, aby
se poté vyhodnotilo případné usmažení, či zničení mecha. Vyhodnocuje se 2d6,
čím lepší warrior, tím větší pravděpodobnost úspěchu (a tím větší cena mecha –
či jakékoliv jiné jednotky). Nejdříve je třeba utavit zbroj (klasicky se
puntíkuje) a pak vnitřní strukturu. Ale je to třeba 8 puntíků zbroje a 6
puntíků struktury (Úžasňák) – ovšem při zásahu do struktury může dojít ke
kritickému poškození – jako je okamžité vyřazení, nebo druhotné exploze. Mechy
pak mají různé skilly, které zlepšují jejich schopnosti – jako je třeba
autohasení zásobníků střeliva apod. Samozřejmě mechy klanů jsou OMNI J.
Jak bych nemohl mít rád pravidla, když je na nich Mad Cat... můj oblíbený :-) |
Celé to má feeling ze hry Mechcommander (připomínám že
Mechcommander Gold je F2P). Hezká jsou pravidla jako Evasive Movement, kdy
obětujete svoji střelbu za možnost se vyhýbání nepřátelské palbě – a oponent tak
získá postih ke střelbě podle úrovně warriora. Takhle to dělala Lorri z Cikádou!
Pro mě jasná volba – jednoduchá pravidla, balancující na ostří hrany jestli to
ještě je, nebo není Battletech (za mě to je Battletech), levná pořizovací
hodnota (3D printy 3D modelů z Mechwarriora online z Ruska stojí cca
150czk), a dá se použít terén z klasických wargamingových měřítek 6-15mm
(reálně je to 1/285 a tedy 6mm), které stojí také pár korun. Pravda pravidla nejsou z nejlevnějších, a
frajer je ten kdo je stačil stáhnout z DriveThrough zadarmo, než zjistili,
žese jim při uploadu udál bug.
Je třeba říct, že nejsem ortodoxní Battletechnik, mě se líbí
setting, ale hru jsem hrál jednou a odložil jakou nepoužitelnou. Ale tohle mi
příjde jako opravdově zajímavá varianta si užít Battletech pro neabsolventy
matfyzu. Co říct závěrem – takhle po přečtení to vypadá dobře, rozhodně to
musím odzkoušet a pak budu referovat.
Komentáře
Okomentovat