Battletech lite - Alpha Strike - první čtení

Vypadá to, že se posledních pár let vracím d dětských let. Nicméně když jsem našel krásné 3D printy mechů, začal jsem shánět pravidla pro Battletech… nějaký rozumný, moderní systém. Ne tu monstrositu, ve kterém na A4 sheetu vyškrtávám desítky teček a více než na hraní se soustředím na pravidla. Někomu to sedí – mě ne.

Mad Cat - můj oblíbený...


Když jsem zjistit, že existuje Alpha Strika, obsahující ZJEDNODUŠENÁ pravidla pro větší armády (a ty 3D printy jsou dělány pro tuto hru), tak jsem si je musel sehnat a nahlédnout. A musím říct, jsem spokojen.  Hráč klasického Battletechu (aktuální verze známá jako Total Warfare) se asi chytá za hlavu, pro mě ale ty pravidla představují moderní, jednoduchý, lite přístup k pravidlům, které ale mají flavour toho klasického Battletechu.

Osobně Alpha Strike nemíním hrát s hodně modely, předpokládám, že začneme a skončímě na nějakých 200PV a proto z 6x4 stolu poskočím na 3x3, nebo 4x4, určitě vím, že nebudu hrát vojáčky, letectvo a tanky, takže mi zůstává cca 45 stran pravidel – především pak speciálního vybavení a skillů.

A propos PV – point value. Doteď jsem nepochopil, proč se liší hodnota PV z knihy Alpha Strike a těch co jsou v oficiálním builderu (MUL) a co je popsáno v knize…(kniha říká vemte Battlevalue, vydělte 100). Jelikož jsou ale pravidla pro vlastnoruční konverzi naprosto brutální, budu věřit MUL, kde jsou fakt úplně všechny mechy.

Celý systém funguje krásně, střídavá aktivace modelů v jednotlivých subfázích kola (Pohyb, Boj, Ukončení kola), kdy ovšem případné zásahy se vyhodnocují až ve fázi ukončení. Znamená to, že si warrioři vyměňují rány, aby se poté vyhodnotilo případné usmažení, či zničení mecha. Vyhodnocuje se 2d6, čím lepší warrior, tím větší pravděpodobnost úspěchu (a tím větší cena mecha – či jakékoliv jiné jednotky). Nejdříve je třeba utavit zbroj (klasicky se puntíkuje) a pak vnitřní strukturu. Ale je to třeba 8 puntíků zbroje a 6 puntíků struktury (Úžasňák) – ovšem při zásahu do struktury může dojít ke kritickému poškození – jako je okamžité vyřazení, nebo druhotné exploze. Mechy pak mají různé skilly, které zlepšují jejich schopnosti – jako je třeba autohasení zásobníků střeliva apod. Samozřejmě mechy klanů jsou OMNI J.

Jak bych nemohl mít rád pravidla, když je na nich Mad Cat... můj oblíbený :-)


Celé to má feeling ze hry Mechcommander (připomínám že Mechcommander Gold je F2P). Hezká jsou pravidla jako Evasive Movement, kdy obětujete svoji střelbu za možnost se vyhýbání nepřátelské palbě – a oponent tak získá postih ke střelbě podle úrovně warriora. Takhle to dělala Lorri z Cikádou! Pro mě jasná volba – jednoduchá pravidla, balancující na ostří hrany jestli to ještě je, nebo není Battletech (za mě to je Battletech), levná pořizovací hodnota (3D printy 3D modelů z Mechwarriora online z Ruska stojí cca 150czk), a dá se použít terén z klasických wargamingových měřítek 6-15mm (reálně je to 1/285 a tedy 6mm), které stojí také pár korun.  Pravda pravidla nejsou z nejlevnějších, a frajer je ten kdo je stačil stáhnout z DriveThrough zadarmo, než zjistili, žese jim při uploadu udál bug.

Je třeba říct, že nejsem ortodoxní Battletechnik, mě se líbí setting, ale hru jsem hrál jednou a odložil jakou nepoužitelnou. Ale tohle mi příjde jako opravdově zajímavá varianta si užít Battletech pro neabsolventy matfyzu. Co říct závěrem – takhle po přečtení to vypadá dobře, rozhodně to musím odzkoušet a pak budu referovat.




Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky