Song of Shadows and Dust: Outremer
Song of Shadow and Dust je hra postavená na enginu Song of Blades and Heroes. Jedná se o nelineární reaktivní malou man2man skirmišovku určenou pro hraní ve městech antického světa, které zapojuje do bitvy částečně i prostředí. Použili jsme tato pravidla jako alternativu pro naše hraní ve městech zámoří během Křížových výprav.
Změny v pravidlech
Demagog zaměň za Kazatel
Nahraď slovo demagog slovem kazatel. Demagog je v prostředí Zámoří kazatel své víry. V případě kdy se kazatel snaží ovlivnit dav, má bonus +1 pokud se snaží ovlivnit civilisty vlastní víry.
Drsný zaměň za Obrněný
Nahraď slovo Drsný (Hard) za Obrněný (Heavy Armor), protože v ulicích Zámoří nebyla nouze o to narazit na plně obrněného rytíře, či mamlůka.
Plebejec zaměň za Poddaný
Nahraď slovo Plebejec (Plebeian) za slovo Poddaný (Serf).
Tribun zaměň za Svatý muž
Nahraď slovo Tribun (Tribune) za slovo Svatý muž (Holy Man)
Luk
Aplikuj pravidla pro luk (bow) také pro kuše (crossbow)
Oštěp
Aplikuj pravidlo Javelin na další vrhací zbraně, jako jsou vrhací dýky, šipky, sekery.
Pravidla z jiných SOBAH her
Asasín (15)
Asasín je speciálně vycvičen k vyhledávání slabých míst v obraně protivníka. Když asasín porazí protivníka v boji, zabije ho, aniž by musel zdvojnásobit své skóre. Asasíni provádí hrůzná zabití normálně (tj. potřebují ztrojnásobit soupeřovo skóre, aby způsobili hrůzné zabití). Pravidlo pro vrahy platí jak pro boj na dálku, tak pro boj zblízka.
Asasín je velmi silná, potenciálně nevyvážená schopnost, takže pokud vytváříte vlastní jednotky, doporučujeme omezit asasíny na skóre boje 1 nebo 2. Stále budou smrtící, ale ne nezastavitelní. Před hrou se dohodněte se soupeřem, zda lze asasína použít (viz pravidlo Kradmý – Stealth).
Dobrý střelec (3) Good Shoot
Dobrý střelec má bonus +1 na všechny střelecké útoky
Berserk (4) Berserk
Model se zvláštním pravidlem Berserk je ovládnut bojovým šílenstvím, které ho činí téměř nezastavitelným v boji. Model s pravidlem berserk nesmí bojovat na dálku a nemohou být součástí skupinové aktivace, pokud všechny modely ve skupině nemají speciální pravidlo Berserk.
Berserk musí být vždy aktivován třemi kostkami a pokud může, musí se pohnout směrem k nejbližšímu nepříteli a zaútočit na něj. Pokud model neuspěje na aktivaci na všech třech kostkách, popř. prohraje v boji model ztratí schopnost Berserk po zbytek hry.
Pokud se model s funkcí Berserk dostane do přímého kontaktu s nepřítelem, získává +2 k C při prvním kontaktu a nemusí v tomto tahu provádět žádný test morálky.
Pouštní pohyb (3) Desert Walk
Model s pouštním pochodem není omezen v pohybu pouštním terénem, včetně dun. Podobně lze aplikovat Forester,
Svižný (3) Dashing
Model obdrží +1 k C (v boji zblízka), pokud zaútočí ve stejném tahu, v němž se dostane do kontaktu s nepřítelem. Při jakémkoli jiném útoku, jeho C není ovlivněno.
Nenávist (3) Hatred
Model nenávidí věřící určitého náboženství. Získá +1 k C proti takto věřícím. Pokud model sousedí s více než jednou bytostí a jedna z nich je předmětem jeho Nenávisti, musí model zaútočit na nenáviděnou bytost - na ostatní útočit nemůže dokud se nevypořádá s nenáviděnou bytostí. Předmětem nenávisti může být jen jedno náboženství.
Ostrostřelec (1) Sharpshooter
Model se specializuje na zbraně na dálku na úkor svého výcviku v boji zblízka. Model má +1 k jakémukoli útoku na dálku, včetně kouzel používaných jako útoky na dálku, ale má -1 v jakémkoli boji zblízka.
Ostatní
Song of Shadow and Dust je původně o pouličních bojůvkách mezi gangy v klasickém období. Pokud chcete SSD v Zámoří rozšířit nejen na pouliční bojůvky, můžete použít další pravidla z her vycházejících z pravidel Song of Blades and Heroes. Namátkou: Acrobat, Mounted, Savage, a další
Nová pravidla
Náboženství Religion (0)
Toto zvláštní pravidlo musí mít každá postava a civilista. Definuje bonusy a malusy pro potřeby práce s davem, viz opravené pravidlo Demagogue. A může být cílem pravidla hatred. Vyberte si jedno z hlavních náboženství: katolík, pravoslavný, žid, ši’ít a sunita. Pro potřeby pravidla hatred, ale můžeme jít do většího detailu, jako jsou sekty, třeba sedmíci, nebo dvanáctníci, nebo ještě hlouběji, jako nizárijští ismá’ilité. Vždy jsou ale součástí větší náboženské skupiny.
Scénář: Vražda Adelarda z Keraku
Pravidla: Song of Shadows of Dust: Outremer, 500pts
Velikost Hry: 500pts
Frakce: Nizárský stát v Levantě – útočník, Frankové - obránci
Časové zasazení: Úsvit
Překážky: Adelard z Keraku, 8 civilistů, 1 podrážděný mezek, 1 drůbež
Mise: Stealthy Assassination . VP: 1 za každých zabitých 100Pts, 5 za zabitou Personalitu, 10 za zabitého leadera, 10 za zabitého Adelarda. V případě remízy ve VP vítězí útočník pokud Adelarda zabil, vítězí obránce pokud Adelard přežil
Nástupní zóna: 1S od svého kraje stolu
Terén: Vesnice se studnou, kostel umístěný tak aby Adelard byl uvnitř 1S obránce
Umístění překážek: Adelard je v kostele tak aby byl v nástupní zóně obránce, Civilisty, podrážděného mezka a drůběž umísťuje obránce při umisťování terénu. Drůběž a mezka kamkoliv na úroveň terénu, vždy dva civilisty na každou čtvrtinu stolu, přičemž jeden z nich může být na střeše.
Náboženství: viz pravidla SSD:O, dva nejbližší civilisté ke kostelu dle výběru obránce jsou křesťané, u zbytku si házíme 1D6: 1-2 křesťan; 3-4 sunita; 5 ši’íta; 6 jiné náboženství (podle umístění, žid, pravoslavný, staropravoslavný)
Komentáře
Okomentovat