Malé skirmišovky na křížové výpravy

Samozřejmě tento článek nepokryje všechny použitelné hry, ale pojďme se podívat aspoň na pár z nich, které jsme použili, nebo které jsme zvažovali. Přiznám se, že mě malé skirmišovky muž proto muži baví. Pokud mají dobrý systém a vy se dokážete vyhnout clusterfucku na středu (tedy, že nepošlete všechny modely doprostřed stolu kvůli výhodě přečíslení), ale podaří se hrát zajímavé scénáře (nemyslím tím, zabírání placiček s průměrem tři palce položené náhodně na stůl), tak se vždy jedná o zajímavé hry, které slouží k další motivaci barvit, stačí vám pár nabarvených modelů, trocha terénu. Dedikované skirmišovky s promyšlenými systémy jsou samozřejmě zábavné i z herního hlediska.


Outremer: Faith and Blood

Jamie Gordon, Osprey Publishing. Klasický modrý sešitek napsaný re-enactorem špitálníků. Soustřeďuje se na simulaci boje spojenou s kampaňovým systémem. Hra je psaná přímo na křížové výpravy. Simulační hra, kde velkou roli hraje vedro s náročným kampaňovým systémem. Frakce jsou Frankové, Saracéni a vojenské řády. Jediná hra z tohoto výčtu vyloženě napsaná na křížové výpravy



Song of Shadows and Dust

Nicholas Wright, Ganesha Games. Hra je postavená na dynamickém akčním systému Song of Blades and Heroes (který ostatně lze použít také). Zasazená je do ulic starověkého města, ale použili jsme jednoduchý port a hru přenesli do sídel v Zámoří. Hra pracuje s davem na ulici, který můžete využít ke své vlastní potřebě, protože tomu bůh chce. Ten váš, ten jediný pravý. Zajímavý koncept pro hry v městském prostředí.



Blood Eagle

Charles Murton, Craig Cartmell, Ministry of Gentlemanly Warfare. Skvělá hra postavená na příběhových scénářích je založena na systému použitém poprvé ve hře In Her Majesty’s Name. Je určená pro věk vikingů, ale drobné úpravy v pravidlech (jako posunutí kvality zbroje) nijak nevadí tomu, aby se hra dala hrát v křížových výpravách. Výhodou je hutný generátor scénářů a modulovatelnost hry od historické, přes cinematickou, mytologickou až po herociké fantasy. Ostatně není třeba použít Blood Eagle, ale fantasy Thud and Blunder.



En Garde

Craig Woodfiled, Osprey Publishing. En Garde jede na enginu hry Ronin, což jsou oba modré Osprey sešitky. Zaměřuje se na simulaci boje jeden na jednoho s inovativním systém boje. Tentokrát hru nebudeme omlazovat jako v případě SSD a Blood Eagle, ale postrašovat, protože En Garde je hra zasazené do doby francouzských šermíren ze 17. století. Ale opět jednoduchou opravou vybavení máme hru použitelnou od doby Vikingů (vyzkoušeno).



Age of Fantasy: Skirmish

Gaetano Ferrara, One Page Rules. Age of Fantasy ze stáje OPR se pro svůj obecný přístup k mechanikám dá použít na cokoliv a pokud vím, tak se v Praze OPR hraje i jako historická hra. Prostě vynecháte magické prvky. Výhodou je jednoduchá dostupnost systému a jeho přizpůsobivost. Nevýhodou je jeho přizpůsobivost. Prostě, pokud hledáte v pravidlech něco „dobového“ tak v OPR to nenajdete. Ale můžete v tom hrát cokoliv.

Zvláštní zmínky

Zmínil bych Lion Rampant 2E s rozšířením Viking of the Sun a Crusader States. Ač je designovaná na velkou skirmišovku, nic nebrání tomu, používat statistiky pro jednotku jako pro jednotlivce – Reduced Model, nebo Single Model pravidla Rampantů znají. Jako druhá zmínka mě napadá Sword Weirdos. Tahle super zábavná fantasy akce, se dá použít ignorováním Fantasy prvků na cokoliv. Poslední je Open Combat, což je generický systém pro Man2Man Skirmish se zajímavými mechanikami.  

Pokud máte nějaký jiný tip, sem s ním

Dalcor

Foto: archív WargamingASP

 

 

 

Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky