Pekelné wargamingové nakupování

Celý profesní život prodávám služby. Navíc služby, kde část služby nejste schopni ovlivnit, takže se prostě může spousta věcí podělat. Komunikace s klienty je alfa a omega celého našeho businessu a je to něco, na čem si zakládám. Věci jako odpovědět na každý email a co nejrychleji to jde považuji nejen za klíčové ale i za nutné. Někdo mi dává prachy a já jsem tu od toho abych si ty prachy vydělal, a vydělám je jen tehdy pokud s klientem budu jednat jako s tým, kdo mi ty prachy dává. To samozřejmě neznamená podřízenost jedné, nebo druhé strany, ale určitá forma partnerství. 


Mohl by toto někdo vysvětlit obchodům s wargamingem, počínaje one-man-show studii a konče velkými (alespoň v našem hobby) podniky?

Komunikace není o házení statusů na sociální síti, ale o práci s klientelou. Klient k vám jde nakupovat a vy jste tu od toho, abyste mu nákup usnadnily, zjednodušili a zaujali tak, aby přišel znovu. 


To neplatí jen pro nákupy v kamenném obchodu, ale i o Kickstarterech a Online Shopech, 

Teď jsem řešil Kickstarter od zavedené firmy. Nebudu řešit zpoždění, nikdo nevěří tomu, že datum doručení v kampani  je realistické (ale mělo by, že). Nicméně ona firma například pro domácí publikum má ceny výrazně nižší, než pro zbytek světa (což je v souladu s EU právem pro online prodeje), pro zbytek světa napálila vysoké flat poštovné. A na dotaz zda by s ním něco nešlo dělat se v půlce komunikace odmlčí, abych nakonec po čtyřech urgencích v řádu měsíce a zprávy na veřejném profilu na Facebooku dostal odpověď, že tedy ano, ale že chudák je na to sám a přeci není možné aby každému udělali speciální služby. Slevu jsem dostal, ale i na berňáku jsou k tobě příjemnější. Jako klienta mě to nezajímá. Mě zajímá, že mi v backerkitu nacenili téměř dvojnásobné poštovné, než mají na eshopu za stejné zboží. I kdyby mi slevu nedal a slušně se omluvil, tak budu víc v pohodě, než když mám z celé diskuze pocit, že prosím o almužnu a oni se laskavě uvolili mi jí dát. Přiznávám, je to třeba jem mým vnímáním emailu který jsem dostal, ani já ani on nejsme rodilý mluvčí v jazyku kterým jsme komunikovali. Ale už jen doba po kterou čekám na odpověď, mě vytáčí. 

A další zkušenosti. Zavedená firma má reklamaci možnou jen po telefonu. Na maily neodpovídá. Připomínám, že cena hovoru může být větší než cena reklamovaného zboží. 

Překvapuje mě také že v roce 2024 nejsou někteří prodejci schopni mít webshop, ale bez fotek toho co kupuju. 

Nebo když krám s hernou vyhodí terény klientů. Ano právo na to má, na druhou stranu jsme zase zpátky u té komunikace. 

Nebo když mě firma doslovně pošle do prdele (přiznávám, že jsem jejich prodejní taktiku přirovnal ke korporátním praktikám GW, což neunesli a předtím zkritizoval historickou nepřesnost jejich skulptů). 

Nebo když má prodejce vlajku špatně, recenze maže a na žádost o opravu nereaguje (a tím nemyslím fantasy velikosti vlajek). 

Nebo když vydavatel pravidel nedělá proofreading pravidel a tak vydá pravidla ve kterých chybí celé odstavce. 

Když shora uvedené porovnám s přístupem studií a firem jako Oathsworn Miniatures, Footsore Miniatures, Oddzial Osmy, WDS Minibox, Warbases a dalšími, ten rozdíl do očí bijící. A to se nebudu bavit o modelářských firmách. Ale nejlepší byl Frontrank. 

Také bych společně se Dzhurem souhlasil s tím, že je to hobby ve kterém dost často omlouváme nedostatek kontroly kvality na vaší strany, až tak, že u některých firem je to skoro trend. 

Vážení prodejci. Vaší práce si vážíme, bez vás by naše hobby nebylo. Važte si nás, a když už ne nás, tak našich peněz. Bez nich, byste nebyli vy. 

Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky