Space Station Zero - Preview

 Vaše loď se otřásla jako by ji mráz přeběhl po zádech.

Jakoby byla vytržena z nadsvětelné rychlosti neviditelným drápem.

Kapitán požaduje vysvětlení ale přístroje se zbláznily.

"Co je tohle?" první důstojník ukazuje na podivný tvar, jenž se vznáší v široširém vesmíru.

Všechny monitory se najednou uklidnily. Pilot odpovídá: "Má to označení Vesmírná Stanice Nula"

Space Station Zero je nový počin (Srpen 2022) studia Snarling Badger tvořeného dvěma wargamingovými youtubery (Adam Loper - Tabletop Minions a Vince Venturella - Warhammer Weekly). Je to hra na pomezí miniature wargamingu, RPG dungueon crawlu a gamebooku. Hraje se ve třech herních módech, kromě klasického skirmishe (PVP), je hlavním obsahem kooperativní a solo mód (PVE). Jak moc je tohle téma široké budu ilustrovat obrázky slavných posádek, které by se mohly ocitnout na Stanici Nula.

A právě ten je nosným tématem Space Station Zero. Hráčská družina náhla vypadla z hyperprostoru/warpu/immateria/červí díry (nehodící se škrtněte) a ocitla se na Vesmírné Stanici Nula. Je podivně povědomá a přesto zcela neznámá. V hangáru se to jen hemží mnoha různými loděmi různých civilizací. Když si sednete v baru, místní vám nalijí pálenku vyrobenou z odpadu vzduchových filtrů a řeknou vám vše co o Stanici Nula vědí. Všichni tu ztroskotali. Nikdo se odsud nikdy nedostal. Někteří se vydali do jejích hlubin aby zjistily její tajemství nebo odhalili její skrytá bohatství. Nikdo se ale nevrátil. Vítejte na Vesmírné Stanici Nula. Prozkoumejte ji nebo zemřete.


Guardians of the Galaxy

Posádka

Každý hráč musí nejprve sestavit svou posádku. Namísto nasazování tradičních archetypů různých bojovníků si nejprve zvolíte jaký druh lodi jste byli než jste se ocitli na Stanici Nula. Pokud jste nemocniční loď, máte množství kvalitního lékařského personálu a lékařského vybavení, na druhou stranu máte výrazně méně zbraní a výzbroje. Když jste piráti, máte všechno ale ničeho dost. Na druhou stranu třeba válečná loď má dostatek zkušených bojovníků a zbraní, leč postrádá některé druhy specializovaného vybavení a personálu.

Star Trek

Stavba posádky nemá bodový systém. Rozhodujete se, jestli chcete malou elitní skupinu, střední průměrnou nebo velkou slabší. Můžete mít posádku o 4 vynikajících členech (například ve stylu Star Treku), 6 dobrých nebo 8...se základním výcvikem. Jednotliví členové pak dostanou výbavu odpovídající původu jejich lodi a každý člen má také své zaměření. To zvyšuje některou z jejich statistik a dává zvláštní schopnost. Můžete tak mít v posádce kromě velitele také pilota, vědce, vojáka, zdravotníka, inženýra a mnoho dalších. Podle původu vaší lodi máte přístup i k vyšším úrovním téhož, vedoucího vědeckého pracovníka, špičkového lékaře, vojenského veterána.

Rozsah možných posádek je obrovský! Figurky můžete samozřejmě použít jaké chcete.


Budete se smát i na konci? (Lost in Space)


Kampaň

Pokud se rozhodnete hrát solo/coop kampaň, můžete se těšit na dlouhý a propracovaný příběh. Vaše posádky prochází Stanicí Nula a snaží se překonat všemožné nástrahy. Každý scénář (nebo Výzva) vás nutí řešit různorodé problémy. Unikající plyn, narušenou gravitaci, smečku šílených mutantů, prastaří hlídací roboti... vždy když vaše posádky splní Výzvu, tedy když odehrají jednu hru, otevírá se jim další Výzva, případně výběr kudy jít dále. Tohle přináší určitý gamebook/dungeon crawl efekt: půjdeme doleva odkud slyšíme divné zvuky nebo půjdeme doprava, kde by měla být laboratoř? Podle vašich rozhodnutí tak postupujete od Výzvy k Výzvě a prozkoumáváte Stanici Nula.

Warhammer 40,000

Za zmínku stojí, že autoři jednoznačně říkají: "Nespoilujte ostatním, nevyzrazujte příběh, nevyzrazujte děj."

Navíc, podle některých vyjádření, je téměř nemožné projít Stanici Nula beze ztrát a prý je velmi obtížné ji celou projít napoprvé. Sám jsem velice zvědav jak to půjde.

Firefly

Systém

Musím říci, že už jsem přečetl hodně wargamingových systémů ale vyhodnocování Stanice Nula mě velmi překvapilo. Hra využívá dvanáctistěnné kostky (k12). K dosažení jakéhokoli cíle, hází postava tolika k12 kolik je její odpovídající schopnost a každý sudý výsledek je úspěch. Některá ověření ale mohou být složitější než jiná a mohou vyžadovat více než jeden úspěch. Dalším modifikátorem je pak určité omezení nebo komplikace, která uznává pouze sudé výsledky nad stanovenou hranici. Například když střílíte na bojovníka v pancíři, který má Armor (4) a vaše výsledky jsou 2,2,4,5 a 8 - uznávají se pouze úspěchy o výši 4 a více. V tomto případě tedy jen dva. (4 a 8).

Tento systém vyhodnocení je obtížně předvídatelný a nabízí širokou škálu možných výsledků.

Starfinder


Co se týká aktivací, jde o hybridní systém střídavé aktivace. Hráči se střídají ale po aktivaci prvního modelu mají (na hod kostkou) slušnou šanci aktivovat druhý, menší šanci aktivovat třetí a když budou mít velké štěstí mohou aktivovat i čtvrtý model v řadě. Tohle mi přijde, že bude skvěle fungovat v PVE, nicméně pokud se střetnou hráčské posádky, může to být trochu zdlouhavé.

V každém případě se ale na procházení a zkoumání Vesmírné Stanice Nula velice těším! Pokud vím, už jsme tři kdo se chtějí vypravit do jejích útrob.


-Jiron


Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky