Deset otázek - Silver Bayonet



V dnešním díle seriálu 10 otázek se pobavíme s Danem (Puka) o hře The Silver Bayonet

Otázka první: Můžeš nám jednoduše, a co nejvýstižněji popsat hru o které se dnes bavíme?

Hra pro 1-2 hráče s Napoleonsko-hororovou tématikou, která umožňuje vedle single misí i kampaňové hraní s vývojem postav v jeho rámci.

Otázka druhá: Můžeš nám nastínit, do jakého herního prostředí je hra zasazena, případně o jaké historické éře se bavíme?

Vyšetřování záhadných jevů a lov hororových monster (vlkodlaci, upíři, duchové atd.) za období Napoleonských válek

Otázka třetí: Za jakou frakci hraješ ve hře, řekni nám něco o svojí armádě?

V současnosti mám plně připravenou francouzskou jednotku, na rakouské se ještě pracuje. Modely lze použít originální pro Silver Bayonet stejně jako jakékoli jiné vizuálně vhodné modely. Já jsem se rozhodl pro mix, tedy mám základní originální modely k Silver Bayonetu (8 Francouzů + 8 Rakušanů) doplněné o generické francouzské a rakouské modely z jiné Napoleonské historické hry, díky kterým mohu svou jednotku postavit (viz otázka 4) jak chci a modely na stole tomuto složení vizuálně odpovídají. 

Francouzský důstojník vyráží vstříc nové Gévaudanské bestii Model Frontrank, Paint: Jiron

Otázka čtvrtá: Kolik potřebuješ modelů na standardní hraní?

Maximální počet modelů tvé jednotky je 8. Každý model má svou bodovou hodnotu (celkový limit bodů pro jednotku je 100 bodů) a je na tobě, aby sis do jednotky zvolil modely s různými specifickými vlastnostmi a s různou bodovou hodnotou (pro příklad bodového rozpětí obyčejný pěšák je za 10 bodů, naopak Veteran Hunter za 30). Ke hře jsou dále třeba modely monster, které lze opět využít i z jiných her dle libosti. Hra nabízí cca 20 druhů monster a stejný počet druhů vojáků do tvé jednotky.

Otázka pátá: Kdybys měl hru doporučit někomu, kdo jí nezná (což právě děláš), jakým způsobem bys to udělal?

Kombinace napoleonských časů a fantasy/hororu, tedy dvou věcí, které mě zajímají a baví, mě zasáhla přímo na komoru :-) Dále mě v rozhodnutí vstoupit do světa Silver Bayonetu povzbudil relativně malý počet modelů, který je ke hře potřeba a nemusel jsem tedy první herní zážitek dlouho odkládat kvůli pomalému tempu barvení. Hra obsahuje jak pravidla pro dva hráče ve hře proti sobě i kooperativním modelu, tak sólo mód pro jednoho hráče hrajícího proti hře. Sólo mód považuji za výbornou možnost pro dny, kdy si člověk chce užít určitý ,,me time’’ nebo je v horším případě vyhlášen lockdown. Hra se dá odehrát za 60-90 minut, což je příjemné a pozornost se dá udržet bez problémů i po pracovním dni. Kampaňové hraní, na které hra hodně sází a já se těším, jsem ještě neměl možnost vyzkoušet. 

Otázka šestá: Jaké mechaniky bys vypíchl jako přednost hry?

Jmenoval bych čtyři aspekty. Snadno pochopitelná pravidla jsou velkou výhodu. Dále se ve hře nehází tak často, jako v jiných obdobných hrách (alespoň dle mého názoru). Z hodu na zásah 2D10 se rovnou vyčte nejen, zda byl cíl zasažen, ale i jaký počet zranění mu rána uštědřila. Také oceňuji, že prostředí není přespříliš magické. Magie nebo nadpřirozené zásahy se ve hře vyskytují nejen u monster, ale i u určitých jednotek hráče (okultista nebo Champion of Faith), avšak hra na nich nestojí a tvoří pouze zajímavý bonus. A jako čtvrtý element bych jmenoval roli artefaktů (stříbrné zbraně, oheň, svaté symboly atd.) jejichž distribuce mezi modely je nezbytná a je třeba promyslet, který model může jaký artefakt nést a jakou roli bude v bitvě mít. Protože ve hře se setkáme s širokou paletou monster a některá podle mě nelze bez pomoci artefaktů udolat nebo jen velmi stěží.  

Murat, Beau Sabreur (kterého francouzi nemají), Model Gringo40, Paint: Filip

 Otázka sedmá: Jaké mechaniky bys vypíchl jako negativum hry?

Pravidla by mohla být popsána v některých bodech precizněji. Například vůbec neobsahují velikost bejsky pro modely a toto jsem musel vyčíst z diskuse fanoušků.* Dále je z mé dosavadní zkušenosti boj dost nevyzpytatelný, protože je možné modely (v určitých případech) zničit jednou ranou nebo s nimi i válčit tři kola bez zásahu z žádné strany. Ale nevyzpytatelnost k boji asi patří :-) A pak určitě cena pravidel a originálních modelů je nastavena zbytečně agresivně.  

Otázka osmá: Jak dlouho trvá jedna běžná hra?

60-90 minut.

Otázka devátá: Existuje česká komunita, jak je velká a jak se dá kontaktovat?

Hra se objevila v druhé polovině roku 2021 a komunita jako taková se v ČR ještě tvoří. Přes facebookové stránky fanoušků Silver Bayonet jsme se s pár hráči dali dohromady a tuto cestu doporučuji i případným zájemcům. Nečekám ale masové rozšíření hry.

Otázka desátá: Pořádají se nějaké eventy, nebo turnaje?

 Zatím nic velkého, všichni začínáme. Prozatím největším eventem bude moje letní cesta do Brna na jednodenní mini kampaň s tamními hráči.

* pozn. redakce: to je standard Osprey her, většina jejich her je měřítkově, bejskově a modelově agnostický, bejska pro hru není nijak důležitá


Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky