Pravidla ke Kampani 1812


Living Document v1_00

Použitá herní pravidla

Pro malé Skirmish hry použijeme buď pravidla SDS, nebo Forager. Pro velké skirmish hry pravidla na kterých se shodneme (nejspíš M&T2) a na regimentovku OTH nebo BP2.

Jednotky

Typická pěší jednotka bude mít o cca 600 mužích a je reprezentována 24 modely. V případě kdy bude zvedat nebo snižovat počet mužů v battalionu alespoň o 100 mužů, budeme aplikovat pravidlo OTH ze strany 9 a 10 pravidel, že v takovém případě zvedáme nebo snižujeme základní statistiku jednotky o 1F a bejsku (bejska reprezentuje 4 pěšáky,, 1 dělo, nebo 2 jezdce).

Typická baterie (v reálu 6-8 děů) má na bojišti dvě děla. Velká baterie má 3 děla, Půl baterie jedno dělo,

Jízdní jednotka reprezentuje cca 2 eskadry celkem 300 mužů o dvanácti figurkách.

Mapa

Mapa se bude skládat s celkem 176 polí v okolí města Polocku. Měřítko mapy bude 1cm = 1 versta. S tím, že tedy denní pochod by měl bát 10 verst/km... Po cestách.



Důležité oblasti

Jedná se o oblasti, které budou mít vliv na hru. Budou formou kartiček, nebo nějakého zápisu. Budou obsahovat:
  • Popis scénáře
  • Pravidla scénáře
  • Odměnu
  • Velikost armády

Příklad Důležité oblasti


Důležitá oblast: Brod
Popis: Brod přes říčku
Výhoda: Obsazením této oblasti zajistíš své armádě brod, oblast nezpomaluje pochod armády
Obrana: Brod je chráněn armádou o velikosti 1F
Scénář: Pokud provedeš průzkum jednotkami typu Průzkum před příchodem hlavním vojsk, můžeš se rozhodnou zahnat nepřítele pouhou převahou, čímž získáš brod, ale nezpůsobíš sobě ani nepříteli žádné ztráty, ale nemůžeš získat odměnu
Bitva: 2VP, velikost 1F

Scénáře a bitvy

Definice důležitých oblastí určí velikost bitvy toho kterého scénáře, pokud nebude řečeno jinak.

Velikost 1F: SDS/Forager
Velikost 2F: Velký skirmish (Asi M&T2)
Velikost 3F: Regimentovka

U střetného boje, tedy boje definovaného pohybem jednotek a ne pevným scénářem dojde buď k dohodě mezi hráči, nebo bude jasně dán velikostí jednotek ve střetu.

Pokud bude mít jedna strana výhodu 2:1, druhá strana se může rozhodnout utéct. Vítěz získa 2F, utíkající ztratí 1F.

K diskuzi: Ponechat možnost nebojovat a nechat to na hod kostkou na základě statistik důstojníka?!

Armáda

Každá strana bude mít určitou množinu Bodů Slávy (F). Přepočet na pravidla zní 1 bod slávy je roven 1 Fatigue v OTH. Proč body slávy. Protože každý scénář a Důležité oblasti na mapě budou generovat, nebo ubírat body slávy a ty zároveň budou přepočítávány tam a zpět na velikost armády. Ano mohl bych říct, že použijeme Over The Hills Fatigue pointy rovnou, ale ono to zní v kontextu “vyhrál jsem bitvu, získal jsem 10 bodů únavy” divně. Základní přepočet je ten použitý v OTH, kdy 1F = 100 vojáků. Armáda tak bude operovat s určitým množstvím abstraktních bodů slávy. Je na velitelích jak moc chtějí dělat book keeping a hlídat si ztráty jednotlivých jednotek, nebo budou abstrahovat do celkového poolu.

V případě, kdy budeme hrát BP, vytvoříme armádu v OTH a pak jí 1k1 překlopíme do BP2 a po bitvě vice versa.

Na začátku hry budou mít Spojenci 310 bodů slávy, Rusko 230 bodů slávy.

Konec hry

Konec hry nastane
  • až nás to přestane bavit, nebo zjistíme, že jsem to blbě spočítal
  • Rus dobije Polock
  • Francouz dobije všechny 3 východy z mapy směrem na Petrohrad
  • Jedna armáda klesne na 0

Francouzské Body slávy (F)

Francie bude získávat body slávy z:
  • Kalendáře posil (viz níže)
  • Rekvizicí - scénáře poskytují francouzům možnost zabírat vesnice a skladiště a tak generovat určité množství F za populaci
  • Vítězstvím v bitvě, či plněním scénářů
Francie bude ztrácet body slávy z:
  • Opotřebení (viz níže)
  • Prohrou v bitvě, či scénáři

Ruské Body slávy (F)

Rusko bude získávat body slávy z:
  • Kalendáře posil
  • Vítězstvím v bitvě, či plněním scénářů

Rusko bude ztrácet body slávy z:
  • Prohrou v bitvě, či scénáři
  • Opotřebením - 1 za každou z obsazených silnic na Petrohrad

Kalendář posil

Jak Oudinotův, tak Wittgensteinův sbor dostával posily. A jelikož máme podrobný článek kdy a jak posily dostávali, v ten den podle kalendáře dostanou posily v hodnotě 1F na 100 vojáků, kromě Opolchenyje kdy to bude 1F na 200 vojáků v přepočtu. To, že přišli bavoři není třeba reflektovat bavory, jen se vám zvýší celkové body slávy.
Francouzské opotřebení a rekvizice

Tento systém by měl reprezentovat to, že Francouzi měli obrovské zdravotní problémy, žili ve vyjedeném kraji, a řada jednotek byla nejen na pokraji ale i za hranou vyčerpání. Francouzi budou každý den ztrácet 3 body slávy. To reflektuje situaci, kdy Francouzi reálně ztráceli 200-300 mužů denně kvůli nemocem a dezercím. Toto číslo ale bude modulovat rekvizice. Čím víc území obsadí a budou držet!! Tím více dostanou Bodů slávy za rekvizice a tím tedy budou moci toto číslo Modulovat. Jednou za týden proběhne populace, kdy dojde k sečtení a odečtení opotřebení a rekvizice. Výsledné číslo se započítá.

Wittgenstein se nepotýkal s takovými problémy jako Francouzi. Dostával posily z Petrohradu a vojáci uměli žít, navíc se o ně starala i místní populace. Nicméně pokud Francouzi dokážou obsadit některé ze zásobovacích cest, bude to mít Wittgenstein blbý. 

Průzkum

Kolik budete mít v armádě lehké jízdy, tolik čtverců můžete každé kolo prozkoumat, každý čtverec musí být v doteku s čtvercem prozkoumaným jednotkou v minulém kole. Hlavní armáda a posádky vidí na všechny čtverce se kterými je v doteku.Ostatní vidí jen na čtverec ve kterém jsou.

Průzkum může zjistit:
  • Brod nebo most nezanesený na mapě
  • Posádku na čtverci
  • Začátek Minikampaně
  • Kořist (1 bod kořisti = 1 bod slávy)
  • Speciální pravidlo čtverci

Velitelské tahy

Bude fungovat systém velení, tj váš velitel sboru bude na začátku každého kampaňového kola vydávat rozkazy, co bude dělat hlavní armáda, co budou dělat regimenty hlavní armády.

Například se můžete se rozhodnout jít rovnou na Sebež ale nebude mít chráněné boky průzkumem, čímž můžu dostat nějaké jednotky vám do boků. Když, ale budete vyčleňovat jednotky k chránění týlu může vám u Sebeže chybět.

Velitelské tahy budou tajné, do okamžiku kdy na sebe narazí dvě jednotky. Seznam oblastí udělám tak aby byly dostupné. Tyhle Velitelské tahy můžeme, hrát by Mail.

Velitel sboru tedy musí vést tři různé deníky:
  • Bojový deník velitele – přehled denních rozkazů
  • Knihu přesunů – pohyb všech jednotek
  • Zápisek vrchního ubytovatele – velikost armády

Například velitel sboru se rozhodne poslat Maisonovu divizi na průzkum bojem k vesnici Pravilno. V bojovém deníku bude: „Generál Maison vezme 1. Batalion 26. Lehkého a 19 těžkého a Bádenské husary na průzkum bojem na Pravilno“

Kniha přesunů bude obsahovat: Vyčleněno Day 35 kampaně z C1, Day 36 C3, Day 37 C4 Pravilno, Day 38 boj s kozáky Kořist 5 bodů, Vyčlenené roty Voltižérů na hlídání Pravilna Day 39 návrat k hlavnímu proudu.

Příklad knihy přesunů

Jednotka

Maison

Hlavní armáda

Den

35

C1

bez události

C1

Přesun

36

D1

bez události

C2

Přesun

37

D4

narazil jsem na hlídku kozáků

C4

Přesun

38

D4

bitva, kořist 5

C5

Přesun

39

C6

návrat k hlavní koloně

C6

Přesun

Zápisek vrchního ubytovatele bude obsahovat seznam posádek a velikost armády. Každá posádka bude něco státa to se odečte z hlavní armády

Tohle je všechno tajné

Online

Naopak toto je veřejné
  • Seznam posádek
  • Obsazené čtverce
  • Speciální události na čtverci
  • Aktuální pozice jednotek


Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky