10 otázek - Lacquered Coffins

V dnešním díle seriálu 10 otázek povyprávím o Lacquered Coffins

Otázka první: Můžeš nám jednoduše, a co nejvýstižněji popsat hru o které se dnes bavíme?

V dnešním díle představím Lacquered Coffins, hru kterou nejvíce vystihuje to, že se jmenuje podle přezdívky sovětské stíhačky Lakyrovany Garantirovany Grob. Jedná se o nenáročné létání s letadýlky. 


Otázka druhá: Můžeš nám nastínit, do jakého herního prostředí je hra zasazena, případně o jaké historické éře se bavíme?

Bavíme se o druhé světové válce a blízkém okolí. 


Otázka třetí: Za jakou frakci hraješ ve hře, řekni nám něco o svojí armádě?

Já jsem si poslední dobou oblíbil válku za polárním kruhem. Mám tedy zatím Würgery JG5 Eismeer, Ju-88 od KG30, včetně P.W. Stahla (Junkery nad ledem a Saharou anyone?). Proti tomu mám Beaufightery TF.X Dallachy Strike Wingu Pobřežního velitelství a No 65 Squadron RAF s Mustangy Mk.III, ale chci přidat i mezky a sovětské protivníky (Airacobry, Kittyhawky). No a v neposlední řadě Liberator No.311 Czechoslovak Squadron. Některé z našich letadel padlo za oběť stíhačům od ledového moře. 

No a jelikož kolegové z Moravy dávají přednost Africe, tak začínám stavět Luftwaffe v Africe. A RNZAF  42-44. Takže Lacquered Coffins nad ledem a Saharou…a ofenzívu v Pacifiku. 


Otázka čtvrtá: Kolik potřebuješ modelů na standardní hraní?

Pokud chceš hrát klasické dogfighty, tak stačí roj stíhaček. Ale ta hra má obrovský multiplayer potenciál, takže největší hru co jsme hráli, bylo 8 hráčů, každý svůj roj a Tirpitz (ta bitevní loď) uprostřed. 

Junkersy nad ledem

Otázka pátá: Kdybys měl hru doporučit někomu, kdo jí nezná (což právě děláš), jakým způsobem bys to udělal?

Zmínil bych, že s celkem jednoduchými mechanikami, bez nutnosti haldy tokenů, koleček, templátů dostanete hru, která má ten správný feeling co známe z knih Stahla, Pokryškina, nebo Fajtla. Není to žádná překombinovaný složitý simulátor. Přijdeš a lítáš. 


Otázka šestá: Jaké mechaniky bys vypíchl jako přednost hry?

Jednoduše samotné létání. Každé letadlo má na začátku povinný pohyb, podle toho jakou má rychlost, pak přiložíte vybavení školáka základní školy - úhelník, a podle toho točíte zatáčky. A pak zapracujete manévry, které mění většinou rychlost, výšku, nebo směrování letadla. Jednoduché intiuitivní, dobové, zábavné. A pak to, že hra řeší i pozemní a námořní cíle. 8 letadýlek ve 3mm stojí 130CZK od kluků z Polska z Oddzial Osmy. 


Potopte Tirpitz!
   

Otázka sedmá: Jaké mechaniky bys vypíchl jako negativum hry?

Někdy by to chtělo více explicitní psaní pravidel. No a problém je, že zatímco za války eskorty bombardérů fungují protože si nenecháte Mezky za zády, tak u šoupání modýlků vám to, že na vás střílí Peřina až tak nevadí, čili je třeba občas vložit si vlastní invenci a narovnat metagame. 


Otázka osmá: Jak dlouho trvá jedna běžná hra?

Podle počtu letadel, s rojem na každé straně se vejdete do hodiny. 


Otázka devátá: Existuje česká komunita, jak je velká a jak se dá kontaktovat?

Jako jo, pár lidí hraje na Moravě, pár lidí v Praze, najdete nás na Historickém Wargamingu CZ/SK. 


Otázka desátá: Pořádají se nějaké eventy, nebo turnaje?

Cca třikrát až čtyřikrát se sejdeme na nějaký tematický event a většinou ho oznamujeme.


JG 27




Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky