AAR - testovací hra Over the Hills
Toto úterý jsme v Prague Wargames
Clubu ukazovali Over the Hills našemu nejčastějšímu spoluhráči Filipovi. Pro
demo jsme se nechali volně inspirovat jarní kampaní 1813, nicméně jsme
nepřehrávali žádný historický scénář, ale prostě si jen tak zabojovali.
Všechny fotky naleznete zde.
Pokud si dobře pamatuji, byla
Rusko-Rakousko uherská strana tvořena:
První pěší brigáda tvořící
levé křídlo
2 bataliony Ruské těžké
pěchoty
1 batalion Ruských granátníků
1 batalion Ruských myslivců
Druhá pěší brigáda tvořící
pravé křídlo
1 batalion Rakouských granátníků
1 batalion Rakouských myslivců
1 batalion Chorvatských
hraničářů
1 baterie Rakouských
šestiliberek
Záloha – Ruská jízda
1 jednotka dragounů
1 jednotka Petrohradské milice
(ovšem jako huláni)
1 jízdní půlbaterie
šestiliberek
Francouzské vojsko tvořili:
První pěší brigáda - Pravé
křídlo
1 batalion opěšalých dragounů
1 půl bataliony polských
voltižérů
1 půl batalion saské řadové
pěchoty
1 baterie šestiliberek
Druhá pěší brigáda - Levé
křídlo
4 bataliony řadové pěchoty
Jízdní brigáda
1 jednotka dragounů
1 jednotka švališérů kopiníků
1 jednotka husarů
Dle pravidel jsme se dohodli,
že úvodní vzdálenost mezi jednotkami bude 24 palců (na stole 6x8), což nám
umožní deploy do hloubky. Nehráli jsme pravidla na umístění terénů a umístili
více terénů, než pravidla chtějí. Zároveň jsme ponechali 24´dosah velitelské
bubliny CIC, což opět umožňuje hrát do hloubky a netahat vojska po všech
koutech stolu.
V průzkumné fázi (vojska s lepším průzkumem si mohou
zkrátit vzdálenost od středu deploye) vyhrála 6. Alliance, zároveň jsme
první deplojovali (brigádu na střídačky,
viz popis armády vyše). Pro obrovskou pohyblivost jízdy (až 48 palců za kolo!), jsme se rozhodli
umístit jízdu na střed, zatímco Francouzi umístili jízdu jako podporu svého
levého křídla.
V prvním kole se ruská
pěchota vydala v útočných kolonách schovaných za myslivce v harcovnickém
řetězu proti slabšímu francouzskému levému křídlu, s tím, že budeme moci
prorazit a obklíčit francouzské pravé křídlo. Zatímco ti-jiní-psi, Rakušané, zadrží
nápor jízdy a francouzských pěšáků díky lepší střelbě puškami (dostřel 18 místo 12) s drážkovanou hlavní
vybavených myslivců a hraničářů. K tomu
tedy jedna poznámka. Listy jsou opravdu podrobné, přesto plně modulovatelné,
protože hra nabízí plný bodový rozpad. Hra nabízí si za každých 50 bodů v Pick
Up Game vzít jeden „upgrade“ jako je Elite, Rifle Armed Skirmishers, nebo Good
Shot pro jednotky a tím je zdražit nebo zlevnit. To jsme ale nehráli.
Bitva začala první salvou rakouských
děla, ta začala pálit do francouzských kolon seřazených v colonne
d'attaque. Rozhodli jsme se pro jednoduchost neaplikovat pravidlo „penetrace“,
které řeší odskok klasických kulí.
Rusové poté vyrazili kupředu,
včele myslivci, jeden batalion jsme vysunuli proti Polákům, zatímco druhý
batalion postupoval přímo proti baterii, zálohu tvořili granátníci v útočné
koloně.
Nyní i Napoleonova armáda
zahájila boj palbou z děl (hra je
IGUUGO s reakčním systémem a kolo má strukturu: střelba, povzbuzení, pohyb,
boj na blízko) Francouzi soustředili svůj nápor proti hraničářům. Zatímco
jízda si hledala správné pozice.
V druhém kole nepodporovaný
prapor Ruské pěchoty napadl polské voltižéry, kteří na útočící Rusy vypálili
salvu, ani mohutné URÁ na posledních deseti krocích nepomohlo. Po tragických
hodech a díky tomu, že pšonci, ač půlbatalion, měli dostatek podpory, se ruský
batalion se rozpadl. Na druhém křídle, kam jsme přesunuli i jízdu se Rakušané
rozestavili do řady myslivců a hraničářů, zatímco granátníci tvořili zálohu v intervalu
mezi bataliony. Rusové vypřáhli dělo, aby zblízka kosilo Francouze.
Poláci ustoupili a umožnili
jízdě, husarům, zaútočit na druhý batalion ruské pěchoty, ten v reakci zformoval
nouzový čtverec, který husary odrazil, stejně tak kopiníci zaútočili na
myslivce, kteří také zformovali čtverec, i když to bylo mnohem těžší, se
přeformovat z řady. Naštěstí útočící pěchotu viděli včas. Zde se jízda
raději zastavila, než se pouštět do marného boje.
Dělostřelectvo pokračovalo v palbě,
ruští myslivci se přeformovali do kolony po rotách, na bodáky rozprášili saský
půlbatalion, ale do boku jim místo toho vpadli opěšalí dragouni, schovaní ve
vsi.
Děla a nápor dragounů myslivci
nezvládli a batalion se rozpadl. Mezitím napadli dva francouzské bataliony
jeden řádně pocuchaný dělostřelbou a střelbou hraničářů právě hrdinné Chorvaty.
Vzájemný střet však skončil neúspěchem orlů. Stejně dopadli i dragouni, do
kterých se opřeli sibiřští granátníci.
Při přepočtu bodů jsme
zjistili, že obě francouzské brigády a ruská pěší brigáda utrpěla nadpoloviční
množství ztrát. Zatímco obě francouzské brigády se začali odpoutávat od
nepřítele (podhoďte 3 na d10!), Sibiřští granátnici stoicky stály. Tím jsme hru
ukončili.
V rámci testu jsme něco
nezahráli správně, ale hlavně je třeba se naučit správně manévrovat a pracovat
s opotřebením. Unavené a rozstřílené bataliony nahradit v přední linii,
zatímco ty si odpočinou (a tak se obnoví jejich bojeschopnost). Musíme se
naučit pracovat s reakčním systémem a samozřejmě manévrovat!
Komentáře
Okomentovat