Wargamingování v roce 2016 by Dalcor - Part 2

Minule jsem se podíval na to co mě v roce 2016 zklamalo. Dneska se podíváme na to co mě letos potěšilo.
WASPáci, Foto by ZeBra

Klub WASP – scházíme se pravidelně, máme stejný názor na hraní, předvádíme hry nováčkům a snažíme se propagovat casual gaming. Kromě toho jsme vytvořili velmi přátelskou a příjemnou komunitu, se kterou jsme absolvovali například výlet do muzea v Lešanech apod. Díky všem za můj nejlepší rok ve Wargamingu


Odpoledne v herně, Foto by Pražský klub historického wargamingu

Pražská klubovna historického wargamingu – Placená klubovna kousek od Metra Pražského povstání, nabízející velmi příjemné a klidné prostředí. Vstup za hru 50 korun, jistota volného stolu a delimitace debilů. Za mě palec nahoru.


Nové hry – letos jsem narazil na Chain of Command, Age of Sigmar, In Her Majesty’s Name, En Garde, Blood Eagle. A můžu do přehledu zařadit I Dragon Rampant a X-Wing které jsem objevil na přelomu roku. Všechny tyhle hry mě potěšily, všechny jsem vyzkoušel a jsem z nich nadšen.
Samozřejmě nové hry přinášejí nové armády, ale to se mi až na Sharp Practice zatím daří naplňovat z vlastních zdrojů. 



Freebooter's Fate - nastartování FF! Klub jsme zaujali touhle peckou Wernera Klockeho. Doplnil jsem Bratrstvo na 500 dublonů a jsem plně vybaven. Navíc naprosto skvělé letošní pravidlové doplňky v čele s Raging Rivers se sice prodraží, ale stojí za to. 

Efekt Multitaskových modelů – nové hry neznamenají nové modely. Spoustu nových her jsem pokryl z mých historických zdrojů modelů. A tak do AFOKF a Rogue Stars používám Dark Eldar, na Of Gods and Mortals, Blood Eagle a Lion Rampant Vikingy od Gripping Beasts a VnV Miniatures. Japonce můžu hrát v Lion Rampant, Ronin, či Daisho.


Historický gaming – podíváte-li se na Salute uvidíte ty anglické tatíky jak s láskou budují své historické figurky. Chain of Command restartoval moje modelářské pokusy v 1/72 (20mm) v druhé světové válce, a ač nesnáším napoleonské války – asi vůbec nejhranější historické období vůbec - po shlédnutí fantastických pravidel Sharp Practice 2 jsem se rozhodl pořídit si Polskou legii Vistula. Marsz Dabrowskeho a jdeme na to.




The Ministry of Gentlemanly Warfare - jejich hry patří k tomu nejoblíbenějšímu v mojí sbírce. Letos jsem předváděl celkem 4 hry Blood Eagle (Dark Age, Age of Vikings), zahrál si Daisho (mystické Japonsko po Sekegihaře) a předváděl pro klub In Her Majesty's Name (Viktoriánské Sci-Fi). Opravdu variabilní, narativní, intuitivní herní design. Jedno z velkých pozitiv tohoto roku.




Progres v malování a modelaření – Chain of Command a komunita WASP ve mně opět probudila modelářskou vášeň. Studie španělské a francouzské modelářské školy má vliv na kvalitu výsledku a 
tak se těším, kam až se můžu posunout. A to přemíšlým nad King Tigerem v 1/35


Critical Hit – za mě hit letošního wargamingového prostředí v té naší kotlině. Nejsem si jist, zda spuštění není starší, ale právě letos jsem tento server zaznamenal já.  Katcherův počin se velmi dobře etabloval a z mého úhlu pohledu nabízí zajímavý servis. Gratulujeme k úspěchu. Já bych rád aby se ukázalo širší spektrum autorů a pokrytých her spojený s trochu odstupem od GW/40K fanbojovství, nicméně chápu proč tomu tak je. Kdybych rozdával ceny za Wargamingový počin roku v Čechách – šla by zrovna Critical hitu. Navíc jsme rádi, že můžeme spolupracovat


Malování v Ogřím doupěti – díky skvělému počínání OD a Dana Machytky, jsem měl možnost se seznámit s dalšími lidmi (zdravím Petra Chudovana), a zároveň se přiučit o barvení. Komunikace pro mě byla vždy přínosná a setkal jsem se se spoustou zajímavých lidí.



Dice Bag Lady – je velká škoda, že Annie (Bad Squido Games) nebude pokračovat v projektu velkého wargamingového obchodu, ale chápu že dělat one (wo)man show tohoto rozsahu není možné. Přesto se těším na další skvělou spolupráci, protože její servis byl letos ze všech obchodů nejlepší.


V poslední části se podívám ne projekty pro rok 2017

Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky