Dragonlance - Kampaň Válka kopí - Hra 1.

Hra První - Seznámení s hrdiny

Pax Sarkas, kopírováno akolytou Bertremem ze spisů v Palantaské knihovně (TSR Inc. Katen Wynn Fonstadt: Atlas of the Dragonlance World)

Úvod

Pax Sarkas - Mír mezi přáteli. Kdysi, ve Věku Snů tato pevnost představovala spojenectví mezi lidmi, elfy a trpaslíky. Dnes je to staletí opuštěná pevnost v troskách.
Družina Dalcora Mar Semana se vrací z diplomatické mise do Qualinestu. Nejlepší místo pro noční tábor je právě stará citadela. I Yissa al’Zeebrah, šlechtična z Throtu se svým doprovodem si vybrala staré zdi pro přespání. Thorbardinská hlídka zahlédla v troskách světla táborových ohňů a vydala se pevnost prozkoumat. Trpaslíci, Throtli a Solamnijci se dali do přátelského rozhovoru aniž by věděli, že Rudý Dračí Velmistr vyslal svého nového služebníka v čele vojenské výpravy zjistit, zda by mohl Pax Sarkas využít jako základnu pro jižní tažení...


Scénář:

Pravidla: Dragon Rampant

Družiny dobra jsou v tomto scénáři Obránci a mají za úkol rozestavení terénu, který má představovat
část poškozené pevnosti Pax Sarkas. Družiny dobra pak určí místo, kde mají táborový oheň a rozmístí
své jednotky do vzdálenosti 18“ od ohně. Družiny Dobra by měli mít dohromady 20 bodů armády.
Každý hráč hraje za sebe a v pořadí jdou za sebou.

Družiny zla jsou Útočníky a přicházejí z jedné (libovolné) hrany stolu – 6“ od kraje. Jejich úkolem je
vyhnat družiny dobra ze stolu a obsadit tak pevnost Pax Sarkas jako operační základnu v Abanasinii.
Družina Zla by měla mít 20 bodů armády.



Abanasinia, Roku 350 po Pohromě
Když jsme se konečně dostali k opuštěné pevnosti Pax Sarkasu byla téměř noc. Moje žena zachytila odlesky světla, které jsem neměl šanci spatřit a jala se prozkoumat situaci. Za chvili se vrátila, aby nás dovedla ke skrytému ohništi v malé proláklině nedaleko brány, v troskách starých doml. Hle, zde u ohně sedělo 12 po zuby ozbrojených trpaslíků v žlutohnědých barvách Thorbardinu a nevraživě si prohlíželi skupinku 6 žen. Zajímavé bylo, že jedna z nich měla na sobě překované Solamnijské brnění. Ale co by, doba je zlá a nějak jsem se nechtěl zabývat její zbrojí. Moji lovčí zajistili hlídky a připravili půlku jelena, co jsme složili v horách. Trpaslíci vytáhli pivo a throtská družina přidala speciální bylinky. Za chvilku nám bylo veselejc. Nakonec jsme zjistili, že máme stejný cíl. Prozkoumat co se děje v okolí Pax Sarkasu, prý už místo není opuštěné.
Hned po ránu jsme se chystali na průzkum, když tu najednou začali psi štěkat. Připravili jsme si zbraně a vytvořili perimetr kolem tábora. A pak ten smrad! Goblini. A mají sebou Trolla. Yissa ona velitelka z Throtu se vrhla proti goblinům, zatímco trpaslici vyrazily sprintem proti jejich lučištníkům. Na mě zbyl trol

První dvě kola jsme aktivovali všechno, čímž jsme dosáhli převahy a povedlo se nám síly goblinů oddělit
Válečnice z Throtu však utrpěli nemalé ztáty a začali ustupovat, nicméně trpaslíci zarazily goblinům ústupovou cestu
Mě se povedlo zahnat trolla a pak jsem se otočil, že pomůžu Yisse, zatímco moji lesníci bodou pronásledovat trola. Když tu vidím postavu v podivné zbroji. Ta chůze je mi známá, i ta tvář? „Bratře, vítej v Pax-Sarkasu!“, ale než jsem se vzpamatoval, musel jsem se bránit výpadům mého vlastního bratra, o kterém jsem si myslel, že před dvěma lety padl v Abanasini. A bratr kul železo, dokud bylo žhavé: „Ten tvůj starý zkostnatělý řád je k ničemu, jen prázdné pózy a zbytečné rituály“, útok z vrchu, z leva, technika, kterou jsem neznal, nezbylo mi než se jen bránit! „Ale teď mám nové přátele, nový světový řád, za který stojí bojovat!“ Nezmohl jsem se na slovo, cítil jsem z bratra víru, víru, kterou jsem u něj dříve necítil. Na krku se mu nehoupal symbol Kiri-Jolitha, boha který nás opustil, ale pětihlavá saň! To mě naštvalo a přešel jsem do protiútoku. Naštěstí v ten okamžik se Filgorovi trpaslíci a Yissa vypořádali z ostatními gobliny. Jiron mi dal rytířské pozdravení a pak kryt jeho družinou ustoupil. Poslední slova, než se styl v mlze byla: „Někdy příště, bratře!“.

Na bojišti zůstala těla goblinů. Všechny měli červeně pomalované štíty, někteří měli i vyobrazení stvůr z legend – draků. Měli jsme o čem přemýšlet a já dvakrát tolik. Cesta zpět na Sankrist bude dlouhá…
Byla to představovací hra, takže jsme měli poměrně nevyvážené družinky. Rudá dračí armáda nastoupila s lehkou pěchotou a trolem a smůlou na kostky, zatímco nám se celkem dařilo. Hlavně se nám podařilo se rychle zbavit pěchoty, čímž jsme mohli dokončit obklíčení.



Odměny

HONOR A INFAMY
Dalcor Mar – Seman
+2: Přežila mi hlavní jednotka (ale měla na mále)
+1: Zahnání nepřátelské armády

Yissa al’Zeebrah
+1: Za první krev

Filgor Procash
+1: žádná jeho jednotka nesmí být zničena střelbou

Jiron Mar-Seman
+1: Bohyně naslouchala



Komentáře

Nejoblíbenější příspěvky